fredag 11 september 2009

Höstnytt...




De senaste dagarna har jag sprättat kartonger för fullt.

Massor med härliga höstnyheter har kommit hem och det är rena julafton
att kika ner i kartongerna och se vad som finns i dem.

De små lila ljuslyktorna är nya och så söta men bilden ger dem inte alls rättvisa,
egentligen var det den söta planteringen jag tog kort på.
Köpte små miniljung och några andra miniväxter och planterade, det gör
sig så bra tillsammans med zink.



En helt underbar bricka med spegelglas som ser så där gammalt och fint ut
packades också upp!
Och jag älskar brickor, det är så fint att ha dem som dekoration med lite ljus
och blommor på.



Och små söta flaskor i glas, 55 :- st

Kanske kan fyllas med badolja, eller lavendel eller varför inte en god likör
eller... ja, det är bara fantasin som sätter gränser.




Och har ni sett vilken fin plåtask?
Det här är den största och så kom det en liknande i en mindre storlek.
De här hade en rykande åtgång redan igår när de packades upp,
men det finns fortfarande några stycken kvar.




Och nu väntar ett mysigt veckoslut på oss, tänk att det redan är fredag igen!

Vad ska du göra i helgen?

Idag ska jag njuta av det härliga vädret som vi har haft de senaste dagarna,
och så ska jag förbereda lite här hemma inför något spännande som händer nästa vecka.
Jag berättar mer sen.

Imorgon, lördag har vi öppet i Slottsboden 12 - 16


Hjärtligt välkomna !!!



Små fina tavlor med rara texter låg i en av kartongerna,
och den här riktar jag till alla er som tittar in här!



Ha det så gott nu allihopa, vi ses snart igen!


Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Är så glad över min första höstplantering på trappen ;).

Imorse kändes det krispigt o det var bara runt +5 så nu börjar det nog bli dags att plocka undan pellisarna.

Måste nog snart ta en tur via din butik :).

Kram vännen

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Så mycket fint du fått hem, gillar också olika sorters brickor.

Trevlig helg, Anneli...SussiLi...

Photo by Maria sa...

Vad mycket fina saker du packar upp.. Man vill ju ha allt..

I helgen är det jobb som gäller för mig men skall nog hinna umgås med kärleken mellan passen :-)

Ha en bra helg..

Kram
Mia

Lissboden sa...

Jättefina saker du fått!
Jag har också köpt en sådana brickor. De är verkligen supersnygga och ser riktigt gamla ut.
Nu blir jag alldeles pirrig på att dessa skall komma hem.
Vad fint du planterat med ljungen!
Ha en fin helg!
Kram/Maria

Marita sa...

men ååååå vad fina saker! brickan, hjärtaburken.... vill haaaa!!!!
kram, Marita

Hanna sa...

Höst fint och en mycket söt hjärtan ask.
Hanna

Unknown sa...

Såg ju väldigt fint ut alltihopa. Gillar speciellt de lila lyktorna. Tänkte också göra lite höstplanteringar men det får nog bli till nästa helg. Ska höra lite med AnnaKarin om vi kan ta oss ut till dig nästa lördag.

Ha en skön helg!

Kram, Jenny

Vita små hjärtan sa...

Men så fint du visar! Måste försöka komma nån gång till dig i din butik!
Har en släkting som brukar åka med hästen ibland...måste fråga, för jag har för mig att det är åt dig till :)Hmmm...
Kramar Agnetha

Sjabbig men chic sa...

Jättefina saker och plantering är jättemysig. Ha en fin lördag´.

Kram Lisa

Patricia sa...

Åh va mycket fint...igen... ha ha.
Ja nog är det rena rama julafton när man får sina kartonger att packa upp...alltid lika spännande, även om man vet vad man beställt.. =)

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Patricia

Marie sa...

Kan tänka mig att det var rena julafton - brickan var söt...ja och allt det andra också. Helgen här har bjudit på strålande sol, september kan vara så vackert. Kram