måndag 21 november 2011



Hej på er alla goa! Tack för alla rara hälsningar som ni lämnar både här och på

mailen! Blir så glad för varendaste en!


Ett gulligt "julträd" har fått flytta in i hallen och nu i veckan ska det pyntas ännu

mer. I fredags hade jag en mysig dag på stan och jag var bland annat in hos

gulliga Marianne på Å-kanten och hälsade på. Det var där jag ramlade över det fina

julträdet som ville med mig hem tillsammans med lite annat smått o gott.


Jag ställde "trädet" i butiken till att börja med men det slutade med att så

många kunder också ville ha ett eget "träd" så nu på morgonen har jag

pratat med min lokala blomsterleverantör och beställt hem ett gäng.


Hör gärna av dig om du vill förboka!







I söndags tog yngsta dottern Linnéa hand om butiken och jag var med på en

liten lokal mässa som anordnades i "grannbyn". Mängder med duktiga och

kreativa tjejer visade upp sig och det var jättekul att det kom så många besökare!


Jag hade hjälp av Susanna ( äldsta dottern ) och vi hade med oss lite smått o gott.

Dagen till ära fick vår populära "slottsblandning" ny "kostym".






Jag hade dekorerat massor med tändsticksaskar i olika storlekar och de

uppskattades så det blir till att göra mer. Enkelt och roligt pyssel!

Nu väntar flera kartonger med leveranser på att packas upp, bland annat nya textilier igen.


Städning står också på schemat så det är bäst att sätta fart.


Ikväll väntas ännu ett härligt gäng med glada tjejer till butiken på inredningsparty.


Ha nu en riktigt bra start på nya veckan!


Kramar från Carina













5 kommentarer:

Vitspets sa...

Inredningsparty det låter kul .... Ha en fin dag Kram Karina

Photo by Maria sa...

Så fint julträd, förstår att du fick förfrågningar om ett sådant..

Inredningsparty låter kul.. Ha det så trevligt..

Kram Mia

rosenälvorna sa...

Hej, vad fint träd och annat smått och gott:) Tror d inte jag lyckades bli sjuk igår, så jag inte kunde komma till dig:( supertrist! Christina

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysigt du har det i din butik förstår jag! Lite extra nu inför julen kan jag tänka mig!!!!
Kram Agnetha

Sallys hus sa...

Hej Carina!
Vilket fint träd och vad mysigt med liten marknad och få hjälp av dottern.. Det är ju ett så mysigt sätt att umgås på.
Vilka fina stöveluppstickare du beställt...va himla smart!!
Du får bara inte glömma att ta av dem om du går in hos någon...fniss...jag menar det kan nog se lite kul ut utan stövlar till.. jag kör ofta med benvärmare som sticker upp...men det där var ju smartare...så slipper man den tjocka bylset...
kram o ha en fin dag!
Katarina