fredag 19 juli 2013

Sommarmat


Nu är det bra gott, eller hur?  Sommaren är verkligen min melodi och allting är 
så lätt just då. Kanske därför jag gillar den så mycket?



Grillen går varm hos oss och det blir många mysiga grillkvällar med nära och kära 
eller på tu man hand.
Och som ni ser används keramiken från Rif flitigt!



Ljummen eller kall färskpotatissallad är en av favoriterna. Enkel att variera beroende
på vad som finns i kylen. Kokt färskpotais som får svalna är grunden och den blandas med 
en liten påse " italiensk dressing" ( ni vet de där små påsarna som säljs i 3pack och blandas
med vatten och olja ). Sen tillsätts tex skivad purjo eller rödlök, paprika, en påse ruccola,
sockerärtor, fetaost och tomater. 


Mumsigt och gott!


En god kall sås gjord på turkisk yoghurt passar bra till och gärna melon också,
så himla gott i sallad!


Ett glas rött slinker också gärna ner till maten.


Närbild på de fina vinglasen som vi har i butiken, 55:- st 
Så fina med den graverade rankan!


Och så lite grillad kyckling till det, mums!
( tallrikarna finns också hos oss i butiken )

Sen smakar förstås allt extra gott när man kan sitta utomhus och äta!



Nu önskar jag er alla en riktigt härlig helg och är ni ute och far är ni förstås 
hjärtligt välkomna att besöka oss i butiken. 

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Det är uuunderbart ute, så här skulle det vara jämt...året om!
Suck suck....
Men oj vad dagarna trippar på, hur ska man hinna med allt?
Fast måste man det...hinna ALLT?
Näe....
;o)
Stor sommarkram till dig, vännen!
Kicki

Maria - Wikers Liv sa...

Vilka underbart somriga bilder! Ljummen potatissallad är sååå gott! Brukar göra det varje sommar men inte "hunnit" med det i år, ännu ;)
Jag besökte slottsboden i Strömsholm i förra veckan, och nu har jag gjort ett blogginlägg och blev nyfiken på om Slottsboden hade någon hemsida att länka till... och så hamnade jag här hos dej, via hemsidan... och här har jag ju hälsat på lite då och då tidigare. Hade ingen aning om det, när jag var in i butiken förra veckan! Tänk hur det är i denna lilla värld ;) :)
Kram /Maria