fredag 27 februari 2015

Beroende.....


..... av blommor !!!

Ja, det har ni nog förstått vid det här laget. Och det är ett behagligt beroende.

Och hur underbart är det inte att komma hem sen eftermiddag och mötas av en 
sån här ljuvlig bukett i hallen? Att dessutom solen hälsade på i hallen sen eftermiddag
blev pricken över i:et !!!
Oftast föredrar jag vita eller milda färger på mina buketter men dessa ljuvliga 
anemoner kunde jag inte motstå!


2 buketter med tulpaner i svagt lila tillsammans med vaxblommor blir en fin bukett.


Blomsterglädje mitt på bordet :)


Jag har inte många krukväxter hemma att pyssla om, de kan nog räknas på ena 
handens fingrar men snittblommor är min stora last ( som jag för allt i världen inte 
vill bli av med )


En bukett eucalyptus fick följa med mig hem också. Tanken från början var att jag 
skulle sno ihop en liten krans av dem men istället hamnade de i en vas. 
Enkelt och dekorativt och sprider en svag doft av eucalyptus när man är i närheten. 


Jag har turen att få pyssla med blommor i butiken också och nu finns det flera 
olika arrangemang där att välja på :)


Välkommen till oss och kika och njut av allt vårfint!

Vi har öppet fredag, lördag och söndag 1 mars  12 - 16


Och nu har vi även V Å R  utanför också!  I blomlådorna har vi planterat små söta 
solstrålar som hälsar er välkomna!!!


Jag måste visa er den här skönheten också :)

I badrummet har jag en liten vas och där brukar jag sätta ner en enkel snittblomma.
Till förra helgen blev det en ensam tulpan och se så vackert den slagit ut nu ;)
Som allra vackrast nu innan den tappar sina blad!



Och allt behöver inte köpas...
De här körsbärskvistarna plumsade jag ut i snön i förra veckan och hämtade 
( tack och lov är den snön ett minne blott  )  och nu kommer belöningen med 
små skira grönskande knoppar!!!


Och jag avslutar med ännu en bild på mina anemoner som jag inte kan se mig 
mätt på :)

Nu önskar jag er alla en riktigt härlig helg fylld av glädje och mys!

Hoppas vi ses i butiken!

Kramar från Carina

1 kommentar:

thethes sa...

see here now about his Related Site Resources read this click for more