fredag 13 februari 2015


H e j   f r e d a g ! 

Så var vi där igen - oj, vad fort tiden rusar iväg...! Här väntar både en ledig fredag 
och en ledig helg som ska fyllas med lite av varje ;)
Men även om jag är ledig så finns butiken med mig 24 tim om dygnet och jag har en 
hel del jobbärenden på min "to do" lista idag också, men i själva  butiken finns 
Eva på plats  och hjälper er. Sååå glad över att ha hennes hjälp, hon är en riktig klippa
och jag vet att hon tar väl hand om både kunder och butik! Det är guld värt med bra 
medarbetare!!!

Våra öppettider i butiken ser du här


I mitt förra inlägg avslutade jag ju med att berätta att jag skulle springa över 
till "grannen" och shoppa något hon visat på instagram kvällen före. 
I det här mysiga huset håller Lotta till med Möbelsalongen ( klicka på namnet så kommer 
du till hennes hemsida ). Här finns mycket fint!


Jag föll handlöst för 2 st gamla mässingsfötter och de fick självklart följa med hem. 
Ny el var dragen och här har jag bara ställt en lite i snabbt i fönstret o
för att testa skärm ;) 
Men de känns jättebra!  Och jag gillar mässingsdetaljer och nu till våren/sommaren
får det gärna vara den här blanka mässingen :)

...........................

Idag väntar röjning och städning här hemma i det "bortglömda" huset. Det är i alla 
fall tanken men jag ska inte lova något för jag har varit "på gång" flera gånger men bara 
hunnit börja och så har något annat dykt upp och jag har inte blivit klar. Men idag 
hoppas jag på ett nystädat hus till helgen!!!
Och så laddar vi för lite fredagsmys förstås ;)


Duka lite extra fint och så något gott att äta, sitta i lugn och ro och prata länge
är väl en mysig början på helgen?


Jag fick tips av Susanna ( dottern ) om de här snygga servetterna från Ica Maxi.
Ligger platta och färdigvikta när man köper dem, bara att veckla upp och så är de 
färdigvikta!  Hur enkelt som helst ;)


Det här är en riktig fredagsfavorit hos oss ;) Hemlagad pizza med parma, mozzarella
mm och så massor med ruccola. Men bilderna är från förra helgen och ikväll blir det 
något annat som jag inte bestämt än. Men det lutar åt färska räkor, aioli och lite 
annat smått o gott :)
Vad hittar ni på till kvällen?


Och vet ni vad?  Det kommer såååå mycket fint till oss i butiken hela tiden.
Igår kom en underbar leverans med ett nytt märke till oss i butiken. Så mycket
fint till de yngre :) Eller vad sägs om den fina asken ni ser på bilden?
En jättefin present till den nyfödde!  En gosig pläd med en liten kanin :)



Och de sötaste, mjukaste och gosigaste filurerna!!!
Jag är bra sugen på en rosa liten gris till sovrummet, skulle nog passa jättebra
där nu när jag har plockat in lite rosa detaljer :)

Ha nu en toppenskön fredag och en härlig helg så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: