söndag 12 juli 2015


Söndag kväll och jag sitter här med ett stort leende och känner mig så glad 
och tacksam. Tacksam  och samtidigt ödmjuk, det är en härlig känsla med butiken
och helt underbart att få träffa alla glada besökare som sprider så fina ord om oss :)
Blir så glad över att höra hur ni har kört omvägar på semestern för att besöka oss,
och lika glad över alla er som tittar in till oss ibland flera gånger i veckan! Ja, ni ska 
veta att ni alla betyder mycket!!! 
Är även jätteglad över att ha världens bästa kollega ( Eva ) i butiken! Det betyder
mycket!!!

Brickan på bilden blev riktigt poppis och just nu finns endast ett fåtal kvar men jag
hoppas vi snart får hem en ny sändning :) Glasen är mina absoluta favoriter och 
används flitigt här hemma. Mina egna har jag haft i flera år, men nu har vi fått en
ny laddning till butiken, 65:- st. Vasen á 49:- är så fin till en liten bukett och den 
bubbliga lemonaden från Nicolas vahé är riktigt god!



Och jag tror minsann det hjälpte att jag kände mig som en trotsig liten 3-åring 
i fredags;)  För solen kom tillbaka och vi har haft en helt underbar helg!!!


Efter jobbet i fredags blev det som sagt en tur in till stan, italienskt stod på 
önskelistan  och vi hämtade varsin 3-rätters från Limone.
Antipasto till förrätt som är bland det bästa jag vet ;) 


Godaste tapenaden ever och bröd följde också med ;)


Magiskt gott :)


Ett glas rött till blev pricken över i:et!


Jag valde oxfilépasta till huvudrätt och T tog gratinerade pastarullar.

Visst är det mysigt att gå ut på restaurang och äta och det gör vi gärna men ibland
är det bara sååå skönt att hämta hem lite gott och sitta i hemmets lugna vrå och äta efter 
en hektisk dag :)



Desserten kunde vi vänta med i ett par timmar och ta när vi blev sugna;)
Kaffe, tiramisu och färska hallon. 


Lycka är total när jag får mina soliga morgnar! Älskar att sitta ute i
solen med kaffe och frukost och höra fåglarna kvittra;)  Och det har jag 
kunnat göra både lördag o söndag innan jobbet! 


Härliga kvällar i uterummet har det också blivit! Utan extravärme ;)


Sent igår kväll när jag var ute och vattnade och mörkret lagt sig knäppte jag 
denna bild på köksfönstret. Det var alldeles ljummet ute, lugnt och stilla och jag ville
inte alls gå in ;)


Som vanligt har vi packat upp en massa nytt i butiken, bland annat kära 
goda favoriter!  Iste i 4 olika smaker, såååå goda och blandas med vatten och isbitar.


Likaså mintcrisp - chokladdoppat tunnbröd som är hur gott som helst till tex kaffet.

Nu börjar käre mannens semester i 4 veckor och jag ska också försöka inta
ett lite lugnare tempo och faktiskt vara  l e d i g lite nu och då :)

Små kortare ( och nån längre ) tur planeras in på lediga dagar.

Ha en fortsatt mysig söndagskväll och en härlig start på nya veckan!

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: