fredag 11 september 2015

Fredagsfeeling och höstnyheter


Hej hopp fredag och en härlig helg framför oss!

Plockade mig en bukett med hortensia och lite kärleksört att glädjas av på
bordet. Hortensian  har fått så fin höstig färg nu ;)

Den här veckan har rusat på i hög hastighet och vi har sprättat kartonger i 
vild förtvivlan,  men åååååh så spännande det är att få packa upp en massa 
höstnyheter!  


Snygga "mässings"brickor  á 99:- och så de läckra "flaskorna" med hål i botten 
så de går att dekorera (39:- st).  Ljushållare á 55:- ( finns även i svart )




Mängder med snygga evighetsblommor har också packats upp. De blir bara finare 
och finare och ser så verklighetstrogna ut. Här har jag satt ihop en liten mix med 
snittblommor till en bukett ;)


Planteringsskål á 89:- men här har jag ställt ett ljus i skålen och dekorerat
med en blåbärskrans.  Kransen blir förstås lika fin på  dörren/väggen eller varför inte i 
botten på en stor lykta?



Underbara ljungkransar som  är lika fina nästa år :)



Mycket fina gröna växter och även de populära monsterabladen á 20:- st
Superfin liten detalj i buketten ;)

Och har ni sett de snygga facettslipade gråa ljuslyktorna?
Toppenpris på dem, 45:- och 55:- st


Gröna växter i ett rum gör mycket för hemtrevnaden och att de sen sköter sig 
själva gör väl ingenting?  Vi har även fått hem jättefina ormbunkar som ser så 
naturtrogna ut!


Och mängder med godsaker har också kommit hem!  Farligt smarriga 
Åre-strutar i många olika smaker;)  Vilken blir din favorit?


Och igår släpptes äntligen en spännande nyhet, årets Blossa-glögg 2015!

Men wow, har ni sett en så snygg flaska?  Kommer att bli en fin inredningsdetalj
i många hem gissar jag. Spännande att se hur den smakar. Jag är ingen te-älskare
men man vet aldrig? Årets glögg har smak av Earl grey. 

Nu ska jag ge mig ut på en skön prommis innan det är dags att sparka igång
fredagen på allvar ;)

Ha det allra bäst!

Förresten, känner att jag vill göra ett tillägg.  Mycket tråkigheter som händer runt
om i världen just nu och bara för att jag inte skriver om det så betyder det INTE att jag
inte bryr mig. Mitt hjärta värker av alla tråkigheter och den här omskakande bilden 
från stranden i Bodrum sitter på min näthinna ( vi befann oss inte långt ifrån 
den händelsen i förra veckan ) men  här på bloggen har jag valt att  skriva om annat,
den här bloggen handlar om vardagslycka, inredning och min kära butik. Hoppas ni 
förstår. 

Kramelikram från Carina

Inga kommentarer: