måndag 14 september 2015


Hej måndag och en ny spännande vecka!

Hoppas ni har haft en skön helg,  min helg har varit toppenbra. Jag har försökt att
inte göra tusen saker samtidigt haha och det har väl gått sådär;)  Men i lördags blev 
det en trädgårdsdag för mig, passade på att rensa bort sommarblommor  och även om 
många fortfarande var fina så känns det skönt. Käre mannen har grävt upp delar av 
gräsmattan för att göra en ny trädgårdsgång och förberett för  nya utetrappan samt 
varit iväg och handlat virke till den.  Vet inte om jag skrivit om det här på bloggen, men
vi har borrat för bergvärme och i samband med det fick vi ta bort den gamla trappen. 
Och ni vet när man ändå river bort något och ska göra nytt, ja då är det ju kul att göra 
om också ;)
Nu är tanken att altandäcket på framsidan ska byggas ihop med verandan vid grovingången,
ny trapp, stenläggningar  mm mm.  Just nu är det bara villervalla men jag känner mig
lugn och vet att tids nog blir det bra :) Men ni vet hur det är, man hinner inte så himla mycket
på en kväll eller en helg. Lite annat finns också att göra:)  Men nu har det varit bra 
väder så då passar mannen på att fixa "grunden" i alla fall så tar vi resten i vår ;)

Så fort det blir sämre väder fortsätter vi inomhus;) För när gamla pannan revs ut 
så revs även allt annat i tvättstugan ut och nu är nytt klinkers klart, väggar och tak
färdiga, nya pannan är på plats och nu är det bara resten kvar ;) 
Vi har planerat och skissat, nu är det bara att hämta stommar, skåp och maskiner ;)



Har ni redan börjat tänka höst och förberett höstgarderoben?

Jag är sen där, jag strosar fortfarande omkring i sommarkläder och skor ;)
Tack och lov har september bjudit på härliga soliga bonusdagar!  Och även om det 
inte är solsken ute just nu så är det ändå ljummet och skönt :)

Men i fredags hade jag ett ärende till vårt köpcentrum som hastigast och när jag 
svishade förbi Desigual så drogs jag som en magnet mot den här koftan som hängde 
vid deras entré.  Kärlek vid första ögonkastet!  Och det var ingen idé att kämpa emot, 
den fick följa med mig hem direkt. Så nu har jag i alla fall börjat tänka på höstkläder;)


Ja, till och med fredagsbuketten fick matcha koftan :)


Och vi använder fortfarande uterummet till alla våra måltider. Lite extravärme 
till kvällen och mängder med ljus. 


Köpte nya vinglas från oss i butiken (www.slottsboden.com)  och invigde dem i lördags.
Så enkla och snygga med guldkant. Finns även som dricksglas. Champagneglasen som kom 
hem har en silverkant istället  ( de med guld kommer senare i höst ). Alla glasen kostar 99:- st


Köpte även nya glaslyktor med guldkant, även dessa kommer från oss i butiken.


Den här veckan väntas flera nya leveranser, bland annat från en av våra "nya"
leverantörer med mycket snyggt! Bland annat jättefina väskor och plånböcker ;)

Ha en bra dag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: