måndag 16 november 2015



Hej måndag och en ny outforskad vecka framför oss! Ja, det är ingen 
hemlighet att jag gillar måndagar, jag tycker det känns spännande med en ny
vecka att göra något bra av ;)

Hoppas ni har haft en skön helg! Jag har haft det toppen, och gjort mycket sånt
som jag mår bra av :)



Vitt och mässing   -     så stämningsfullt och vackert.
Bilden har dottern Susanna tagit hemma hos sig och jag tycker så mycket om den.
Och skuggorna på väggen....   Krukan från Skultuna och även Lilja ljusstaken finns hos
oss i butiken. Det gör även evighetsamaryllisen och de söta små fåglarna.

I fredags när Susanna tog hand om butiken for jag iväg och handlade hem blomster
till butiken på förmiddagen. Stora fina rumsgranar och vita hyacinter bland annat.


På eftermiddagen tog jag med käre mannen till Skultuna mässing på en utflykt
och självklart blev det gofika och så deras goda räkmackor ;)
Tanken var att beställa hem mera fint till butiken och det gjorde vi!

Vi fyllde på med många av deras vackra godbitar!


Och så fick en nyhet följa med hem till butiken, Skultunas fina 4-armade ljusstake 
"Mistel".  Åååååh, säger jag bara..... den är magiskt vacker och blev genast populär
hos våra kunder  i butiken!

Det blev en mysig eftermiddag och en härlig start på helgen!



Väl hemma igen blev det fredagsmys med många tända ljus. En rumsgran fick
förstås följa med hem från butiken. Vi fick fatt på så otroligt fina exemplar denna gång!

.........................................


Lördagen tillbringades i butiken ihop med alla goa och trevliga besökare!
Lagom till helgen kom en efterlängtad leverans med de ljuvligaste kannorna!
Dessa kannor gjorde succé på höstens Formexmässa, dels på sitt utseende och framförallt 
för att de har ett kanonpris!  259:- st kostar de   ( Och ni ser kanske att den är väldigt
lik en annan kanna som har ett helt annat pris? )
Vi fick även hem matchande glas/ ljuslyktor i klarglas á 49:-  Kommer även att bli 
jättefina med en hyacint i ;)



Och kannan kom även i en jättesnygg grå färg!!!

Det blev rusning direkt  efter dessa men vi har varit förutseende och lagt en 
S T O R  order på dessa så de ska finnas hos oss ett tag. Fin present / julklapp!

Hemma igen från butiken framåt kvällen och då höll mannen på att förbereda middag
så jag passade på att duka och greja.



Tycker om att duka fint och pyssla till det lite extra.



När jag dukat klart fick jag slå mig ner med ett glas bubbel i väntan på att maten
skulle bli klar :)


Vi har byggt in ett litet fönster mellan hall och vardagsrum. Mysigt att kika 
in i vardagsrummet från hallen ;)


Dinnertime.



Pannacotta med färska hallon till dessert, mums!

Ja, det är mysigt att sitta ner på tu man hand och prata, prata, prata.
Ibland rusar vardagen på så snabbt och tiden är knapp men det gäller att fånga upp 
tillfällena och ta vara på dem. 



Här sitter vi fortfarande vid matbordet och jag knäppte den här bilden innan vi
släckte alla ljus och förflyttade oss en våning upp till tv-soffan för att kika på 
"Så mycket bättre".  Mätta och nöjda och med magen i 4 hörn ;)

Söndagen bjöd på en  l e d i g  dag , Susanna tog hand om butiken och vi gav 
oss iväg på en mysig utflykt. Men jag berättar mer om den i nästa inlägg, ska inte 
trötta ut er med ännu fler bilder idag!
Nu väntar den här dagen på att fyllas med skojsigheter. Jag ska börja med datorjobb,
lägga lite fler beställningar, ringa några samtal mm.  Men sen ska jag iväg och 
umgås med barnbarnet. Det är  VARDAGSLYCKA  det!!!

Ha en fin start på veckan ni också!!!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: