måndag 5 december 2016


Hej måndag och andra advent har redan svishat förbi! Hoppas ni också har haft 
en toppenhelg och känner er redo för en ny spännande vecka :)

Jag har pyntat lite sparsamt hemma och i den stora marockanska vasen står ett fång 
med lärkkvistar ( evighets-) . Jag tog en kvist och böjde ihop till en liten krans som får hänga 
på "jalusiet". Sen kunde jag inte låta bli att klicka hem några nya mässingshängen nu när 
Svenskt tenn släppte sin julkollektion. 


8 st hjärtan.....




..... i 2 storlekar.....



......och några mässingsänglar ;) 

Har ni pyntat mycket hemma?

Vi har haft en supermysig helg och "måbra"kontot är välfyllt! I fredags kväll hade
vi goa vänner på besök , 3 par som vi känt lääääänge och är helt underbara vänner. 



Vi fick ett stort fång med ljuvliga rosor som står mitt på bordet nu och sprider glädje....


..... och en ståtlig amaryllis som vi kommer att glädjas länge åt :)

I lördags var vi hemma hos Jonas ( äldsta sonen ) och Johanna och firade henne som 
fyllde år. 


De bor så fint i en sekelskifteslägenhet med högt i tak och kakelugn i varje rum :)
Här bor de några månader till för i höstas köpte de hus som de får flytta in i till våren,
så nu väntas och längtas det förstås ;)



Mysig lördagskväll med tända ljus, hämtmat från Kolgrillsbaren och myspyskläder.

Sovmorgon de Luxe på söndagsmorgonen och visst blev jag paff när vi vaknade strax 
före 10!  Men jag gissar att det var välbehövligt:) 



Söndagen bestod förutom av sovmorgon av lite småfix i butiken och sen blev
det lite julklappsshopping och jag kom hem med en hel del spontanköp till mig själv:)



Bland annat en röd klänning! Provade den i svart och tokgillade den men väl i kassan 
svängde jag helt och köpte den i rött istället :) Blir nog toppen till jul!

Sen hittade jag en helt underbar sammetsjacka som självklart var slut i min storlek och
så gott som slut i hela landet trots att det var en av förra veckans nyheter... Det stod CARINA 
med stora bokstäver på den och nu har jakten börjat..... Hihi, undra hur långt bort jag måste
åka för att hitta den OM den nu finns kvar i någon butik.... ( på hemsidan är den slut )
Inte ofta jag hittar något som känns så klockrent ;)

Nu har vi även öppet ALLA dagar fram till jul i Slottsboden så idag är ni hjärtligt
välkomna 12 - 18.

Ha det allra bäst!

Kram kram från Carina 

Inga kommentarer: