måndag 19 december 2016


Julveckan är här och nedräkningen har börjat :) Nu väntar intensiva men 
skojiga dagar! Det är något alldeles speciellt med att jobba i butik inför jul, en 
härlig känsla som jag inte vill vara utan. Då finns inga lediga dagar eller kvällar,
men i gengäld får man träffa så många glada o trevliga besökare i butiken!

Och jag måste än en gång tala om hur glad jag är över att ni är så många som väljer
att handla hos oss!!

Hemma blev granen nästan färdigklädd igår mittemellan 2 arbetspass och kanhända att
den får lite mer "glitter" i sig idag eller nån annan dag. Vi får se, i annat fall så får det vara 
bra så här :) Och här skymtar ni även de vintervita sammetslängderna som jag satte upp
för några veckor sedan. Sammet har verkligen blivit en favorit och jag älskar tyngden i tyget
och den ombonade känslan även om den fortfarande är ljus. 
Jag   t r o r   att vi fortfarande har kvar sammetslängder i butiken:)



Jag unnade mig en riktigt stor o härlig bukett i fredags, en härlig blandning i vitt.
Hyacinter, ranuncel, papegojtulpaner, eucalyptus och brudslöja som var lite silverglittrig. 
Jag hade ett bortglömt presentkort på 300:- som kom fram i en väska jag inte använt på ett tag,
och då behövde jag bara lägga till en dryg hundring för att få denna blomsterglädje :)
Vardagslycka De Luxe.



Och nog sprider den en härlig glädje!!! 





 Helgen gick som vanligt alldeles för fort och i butiken har det varit full fart hela 
tiden. Där finns gott om julklappstips till nära o kära men även inspiration till hemmet!



Julens goda drycker hittar ni hos oss och det här är favoriter som vi fortsätter 
att ta hem varje år eftersom efterfrågan är så stor!  Svagdricka som den smakade "förr" i 
1 liters flaska med patentkork. Enbärsmust , härligt god och jag tycker den ska drickas riktigt
kall. Påminner om julmust i smaken men är inte alls lika söt.
Sockertoppsglöggen är en storfavorit och det är oftast den vi bjuder på i butiken när vi har 
glöggmingel.



Men självklart  letar vi varje år upp "nya" spännande godbitar som får gästspela
hos oss. Denna lingonglögg är supergod och att flaskan sen är så snygg är bara ett extra
plus! Passar fint ihop med våra små svarta muggar med tillhörande sked för endast 25:- st
( förutom till glögg är muggarna toppen till en espresso)



Den här glöggen kunde vi inte heller låta bli att beställa hem. Sååå god och vi ville 
förstås att våra kunder skulle få ta del av denna glögg gjord på utvalda bär från Lappland.
Lingon, blåbär och tranbär sätter smaken på denna och även denna flaska tål att stå framme
för den är så fin i sin enkelhet.

Fin present tex  ihop med chokladen med frystorkade bär och 23 karats ätbart guld.



Och så måste jag visa denna fina nyhet som kom hem i slutet på förra veckan!
Elegance-serien från Majas i en gyllene ton!!  I Majas ord sortiment  fanns den i grå/silver
och den har varit en storsäljare hos oss ( finns ett  fåtal kvar i butiken ). Men nu kom en liten
specialutgåva av Elegance med gyllene ton och visst är den vacker? Dessa lyktor går även att
använda som vas om man vill variera sig. 

Nu väntar en kopp kaffe innan morgonpromenaden och sen förberedelser innan butiksöppning.

Ha en fin julvecka!  Jag ska försöka titta in här en stund varje morgon.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: