måndag 24 april 2017


Blink, blink och så var det ny vecka igen! Oj, så fort helgen svishade förbi ;)
Men i och för sig kände jag likadant i fredags, då tyckte jag veckan rusat på så snabbt:)

Ja, det är väl så när det är kul och händer mycket:)



Pionlycka i uterummet ;)  Ja, de stod i kyldisken och väntade på mig när jag 
rusade förbi och självklart fick de följa med mig hem. Sååå fina!

Lördagsmorgonen började som vanligt med en härlig promenad tillsammans med 
mannen och lilla Elvis. Sen blev det en tur till Markan för att handla hem frukost.


I lördags blev det ett gäng färdiga mackor som vi tog med hem till uterummet.
Favoriterna från Sthål används flitigt och det avlånga fatet används hela tiden, till det 
mesta jag serverar. Här med frukostmackorna på....




Kopparna med "det lilla extra" .


Efter frukost for T iväg på ett projekt som han håller på med just nu. Jag ska berätta mer
en annan dag. Jag svängde in till stan för att fylla kylen som ekade tom men bilen 
styrde in till Erikslunds shoppingcenter av sig själv, hihi. Och på drygt en kvart lyckades 
jag fylla flera kassar;) Ibland är jag effektiv och himla snabb ;)



2 par jeans och ett par vita byxor hittade jag på nolltid....


....och i farten sprang jag förbi en vit blus och top som kändes "jag" och förstås fick
följa med hem.  Så skönt när man råkar "ramla" över sånt som känns bra!  Ett par svarta 
sneakers blev det också och där behövde jag inte ens prova. Har köpt ett par vita tidigare 
som jag älskar, sååå mjuka och sköna så de passade jag på att köpa när jag såg att de fanns. 
Ibland är den där spontana och impulsiva shoppingen allra bäst ;)

Innan mataffären styrde bilen sen in till Mio och jag kom ut med ytterligare ett 
spontanköp. Får visa er sedan men det kommer att göra köket lite mer vårfräscht hoppas jag ;)



Till lördagskvällen blev det en spontan grillkväll med äldsta sonen och labbarna 
Harry o Ralf  ( Johanna var i Hamburg ) och Linnéa (dottern) o hennes Thomas samt Aya.

Älskar dessa mysiga spontana kvällar och det behöver inte vara så krångligt. Jag 
hade handlat hem rostbiff i skivor som jag snabbt marinerade. Pekas färdiga potatisgratäng
blir toppen med lite extra kryddor, lök o vitlök när det inte finns tid till att göra egen. Perfekt
att ha "på lut" i kylen :) 
En stor sallad till det, ett par såser, grillad zuccini....



....och grillad sparris med riven parmesan, mums! Snabbt och lätt fixat. Och kolla, här 
används fatet från Sthål igen ;) Tända ljus
i mängder och lite extra värme i uterummet och så blev det en superdupermysig kväll!



Jag hade chokladfondanter i frysen så de gräddades till fikat senare på kvällen 
och med lite vispad grädde och färska jordgubbar blev det en snabb och god dessert:)

Jättemysig kväll!


Och fatet igen!  Till söndagens frukost fylldes det med melon och jordgubbar :)

Hoppas ni också har haft en fin helg! Här har det varit mycket fix med "projektet"
som jag ska berätta mer om sen och söndagen tillägnades till det hela dagen :)



Sen söndagsmiddag i uterummet och jag testade att göra små grillade minisar
för första gången :) Hade dock alldeles för korta "pinnar" så de ville glida isär. Får 
tänka på det till nästa gång ;)


Här använder jag det stora fatet från Sthål ;)

...............................

3 leveranser med nytt kom nyss med lastbil så jag ska ge mig ut och ta rätt på det
och köra ner till butiken. Det här är sista måndagen som vi har stängt, från och med imorgon har 
vi öppet 7 dagar i veckan! Stort gilla på det!!!

Och den här veckan är speciell, något alldeles extra.... Mer om det sedan;)

Nu måste jag rusa, barnbarnet väntar på mig :)

Stor kram till er alla! 

Inga kommentarer: