onsdag 17 maj 2017



Ett härligt citronträd har fått flytta in i uterummet för att skapa lite Medelhavskänsla,
doften från blommorna på trädet är magisk. Och så kunde jag inte motså det lilla trädet
bredvid, en basilika på stam. Där borrar jag ner nosen titt som tätt, underbar doft!


Citronträdet är väl det enda som påminner om Medelhavet just nu...., för vädret vill
inte hjälpa till att förhöja känslan men den som väntar på något gott ;)


.................................


Igår var jag och handlade blommor till butiken och lyckades få fatt i stora fina 
praktexemplar ( lokalt odlade i Barkarö )  av årets pelargon  - Kronprinsessan Mary.

Superfina exemplar!  Här förpackade i "grab and go" påsar :)



Det finns vattenkannor och så finns det vattenkannor och den här skönheten i vitt 
med mässingsdetaljer är något alldeles extra :)  
Evighetspelargonen längst ner på bild är toppen att ha på ställen där det är svårt med 
"riktiga" blommor. Och kolla in den fina terracottakrukan med den rätta finishen som 
vi fått hem i lager igen. Sååå fin till sommarens blommor!



Mängder med ljuvligt doftande lavendel - Thumbelina - har också landat i butiken :)

Och så har det förstås kommit hem en hel del annat fint, bland annat....



.... Skultunas nyhet - Kin i färgen dusty pink.
Helt underbar och en toppenfin present att ge bort. 2- pack och kostar 428:- 

Nu måste jag rusa och jag önskar er alla en toppenfin dag ( här vräker regnet ner )
men det finns inget dåligt väder eller hur var det nu? Regnjacka och stövlar åker på
och så går vi ut, jag och min Elvis :)


Kram kram Carina

Inga kommentarer: