fredag 17 november 2017


Hej fredag och den efterlängtade helgen! 

Imorgon väntar en l e d i g  lördag..... än så länge helt oplanerad och jag ska försöka
hålla den så :) Och bara ta dagen som den kommer ;)
Söndagen blir en tidig morgon med spännande jobbinslag varvat med annat skoj.

Men allra först fredag!  Jobb hela dagen men sen blir det tända ljus och fredagsmys:)

Och jag är så sugen på att adventspyssla, både kransar och blomsterpyssel står
på min önskelista och lite av det tänker jag hinna med idag ;)

En stor rumsgran har flyttat in i huset och det känns så mysigt att komma ut i köket och 
se den stå där grön och grann :)

Den snygga krukan finns hos oss i butiken, ser ut som en korg men är en "riktig" 
kruka. Toppen, till rumsgran eller andra stora växter!  329:- kostar den och vi har ännu
en "korgvariant" som är en  "riktig" kruka i butiken. 


Förra helgen fick jag fatt på snittamaryllis igen i svagt aprikos och nu har de 
slagit ut i full blom och jag ler varje gång jag tittar på dem! Sååå fina! Jag blandade upp 
med några kvistar eucalyptus men mer behövs inte i vasen. Här i vardagsrummet har 
ännu en rumsgran flyttat in, en lite mindre variant. Och så hyacinter förstås!


Hyacinter finns lite överallt i huset, jag byter ut dem allt eftersom ända fram till jul.
Blomsterlycka :)
Den söta mässingsfärgade misteln hittade jag på HM Home och den hamnade här just nu.
Jag har en förkärlek till mistlar, kanske för att det är vår landskapsblomma. 


I fönstret har jag petat ner en hyacint i en lykta ;) Det här är en sån här multihyacint
tror jag de heter..... I alla fall så blir de helt underbara, det är flera lökar i krukan man köper och när 
de slår ut så blir de helt fantastiskt vackra! Så det är ett litet tips från mig, om ni hittar dem
så är de väl värda sina kronor. Kommer säkert att finnas hos oss i Slottsboden inom kort ;)


I butiken fyller vi på med nyhemkomna svenska små knubbiga hyacinter 
nu till helgen :)

Vi har packat upp galet mycket snyggt de senaste dagarna. Igår spred sig ett glitter
över butiken när de senaste nyheterna från Bud to rose packades upp.


Alltså det  är såååå mycket fint! Alltihopa med det "lilla extra" och på bilden ser 
ni 3 olika armband som allihopa endast kostar 299:- st
Lika fina vardags som till fest!

Och det kom mycket mera fint!  Jag har inte hunnit fotografera dem än men det kommer.

Och helt underbara presentset i fin förpackning!  Dessa set är det 100:- rabatt på vid köp
av halsband och örhängen i set. Toppenfin present både att ge och att få!


Dålig kvalite på bilden men det är rostfritt stål och gnistrande stenar Cubik Zirconia.
Vi har ett begränsat antal och de finns i både butiken och i vår webshop.

( Resten av Bud to roses nyheter kommer in i webshopen inom kort )



Och en stor leverans med pepparkakor har kommit hem igen!  Men de är 
försvinnande goda och lagret minskar i snabb takt så vänta inte för länge om du 
vill ha en egen burk ;) Finns även i webshopen.


En titt in i vardagsrummet från hallen och genom det lilla inbyggnadsfönstret.

Ha en toppenfredag och en superskön helg! Hälsa gärna på oss i butiken om du är 
i närheten ;)

Här tittar solen fram och jag och Elvis ska ge oss ut på en prommis. Jag väntar på
att lastbilen ska komma hit. Förutom leveranser till butiken så vet jag att han kommer 
hit idag med nånting stort som är till oss privat :)
 Spännande, spännande. 

Vi ses snart igen. 

Kram kram från Carina

Inga kommentarer: