tisdag 7 november 2017


Morgonmys med tända ljus och kaffekoppen nära. Ja jag gillar lugna sköna
morgnar utan stress. Och även om jag gärna "tar tag" i saker och ting direkt på morgonen
så är jag glad att jag inte behöver ge mig iväg ut och fara så tidigt på morgnarna.
Vardagslycka helt enkelt.

Och har ni sett det vackra ljuset? Nyhemkomna till oss i butiken, doftljus i betonghållare
och jag älskade dem från första gången jag såg dem!
Den vita krukan/vasen köpte jag med mig från Bruka när vi var där i helgen och ljusstaken
kommer från Paradisverkstan på Öland. 


Doftljusen i betong finns i 3 olika varianter och kommer från Majas cottage.
Självklart stödjer även de barncancerfonden. Tillsammans gör vi skillnad.

Lycka - lemongrass
Mys - clean cotton 
Ögonblick - champagne

Endast 149:- och en toppenfin present både att ge och att få!

Vi har haft några lediga dagar tillsammans mannen och jag. Så mysigt att få åka 
bort ett par dagar och umgås och vara lediga på riktigt. 
Tidigt i fredags morse tog vi bilen till huvudstaden och körde direkt till hotellet
på Djurgården och ställde den där. Sen blev det en mysig dag på stan :)


Vi kunde nog inte fått ett bättre novemberväder - solen strålade från en blå himmel 
och det var sååå härligt!


Vi började med ett besök hos Svenskt tenn och det var ett klokt val att vara där vid 
öppning, vi kunde strosa runt i lugn o ro och kika på allt fint ( jag var in en sväng senare 
på em också men då var det trångt med besökare och inte lätt att ta sig fram )


Den omtalade Daggvasen i svart. Jättesnygg på rätt ställe men inte riktigt "jag". 


Mysigt att strosa runt och kika in i butiker och saluhallar mm. Här ovanför
är Oscar & Clothilde - och det var första gången jag var in dit . Har bara beställt från 
nätet tidigare.


Lunch på Bakfickan ( Hotell Kung Carl ) och vi åt en supergod rostbiffsallad med ett 
glas vitt till :) Inte ofta man kan ta ett glas vin mitt på dagen, men mysigt när det händer;)


Och kolla in den läckra skyltningen utanför en blomsterbutik nånstans i centrum,
ganska nära Moodgallerian. Visst är det väl härligt med kreativa skyltningar?



Jul hos Newport inne på NK,

Ja vi gick och gick och det blev en hel del shopping med smått o gott :)



Sen eftermiddag slank vi in på Haymarket och slog oss ner i fredagsvimlet hos 
Gretas med varsitt glas och vilade fötterna en stund innan vi tog spårvagnen ut till 
Djurgården igen. 


Väl tillbaka på hotellet blev det en dusch och svira om lite snabbt till kvällen.
3 rätters på Cirkus väntade innan showen äntligen skulle börja.


Wow, vilken show och vilken man, vilket drag det var! 


Suddig bild men inte lätt att fota i mörkret och med alla blinkande ljus :)

Vi hade en supermysig kväll på Cirkus och somnade med ett leende på läpparna.

................................

Lördag morgon efter hotellfrukosten hade vi en skön ledig dag framför oss. Vi tog färjan över till
Gamla stan och strosade runt bland gränderna och alla mysiga små butiker innan vi 
gick mot centrum igen. Det blev en heldag med shopping och inspiration innan vi tog oss ut
till Djurgården igen sen eftermiddag. Och sen blev det ett stopp i Täby centrum innan 
bilen åkte hem sen lördag kväll. Så mysigt att åka iväg ett par dagar och umgås och bara vara.


Sen lördagsmiddag hemma i lugnet :)

Och det allra bästa med att vara ledig och bortrest fredag - lördag är nog att veta 
att nu har vi ännu en ledig dag hemma (söndagen) framför oss;)

Fast jag har ju svårt att hålla mig borta från butiken och i fredags hade 2 stora leveranser
kommit till oss så jag svängde förstås ner till butiken direkt på söndag morgon för att 
packa upp finingarna ;)

Oj, det blev mycket text och många bilder! Nu ska jag ge mig iväg ut på en  frostig och solig
promenad innan butiksöppning. 

Ha en härlig dag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: