tisdag 12 december 2017



Halvvägs till julafton idag och nu känns det att det är nära. Jag julpyntar mindre 
och mindre för varje år. Lådorna med alla julsaker har jag gluttat i flera gånger men det 
är inte mycket som plockas fram. 
Jo, adventsbelysningar är jätteviktigt och de kom upp i fönstrena i god tid :)
Några favoritljusstakar i fönstrena har bytts ut och i sovrummet hänger nu 
3 stora vita stjärnor som omväxling. Och sen går jag all in på julblommor och mycket 
grönt. Och ljus förstås!  Både batteridrivna ledljus och riktiga ljus:)

Tidigt i höstas köpte jag nya kuddfodral med mörkröda amaryllis ( från HM Home ) och sen
har jag kompletterat med mörkt röda sammetsfodral från min butik. 

 Och redan till andra advent fick det komma fram. Just nu är jag väldigt nöjd med det mörkt röda som bryter av,få se om det får ligga kvar ända fram till jul:)


Enkelt pyntat med några vintervaxade hyacinter :)


Och så blev det röda amaryllis både på matbordet ......


.....och på soffbordet.

Amaryllis är en härlig snittblomma som står sig länge och den här gången testade jag att 
vira en gummisnodd nere på stjälken när jag skurit ett nytt snitt. Det ska förhindra att
stjälken knorrar sig  men jag vet inte än om de håller sig längre :)

.............................................



Vi hade lyckan att få rå om barnbarnen i fredags. Deras föräldrar fick 
en stund på tu man hand med restaurang- och biobesök och vi hade en härlig 
fredagskväll!  Såklart blev det tacomys ;)


Och sen pepparkakshusbygge:)


" Jag måste provsmaka dekorationen :) "


Koncentrerad....


....och noggrann.


Nu har vi ett superfint litet hus som står här i köket :)

........................

Ett vitt täcke har bäddat in oss nu och även om jag inte hoppar jämnfota av 
glädje över snön så tycker jag att det är vackert!  Och så gläds jag med alla barn
som längtar efter snö:) Och så vill jag nog ut och göra några snöänglar ;)


Nu ska jag förbereda mig för en dag i butiken, massor med nytt har kommit och
väntar på att få komma upp på hyllan. 
Vi har öppet ALLA dagar fram till jul så känn er varmt välkomna till oss!

Öppettider ser du här

Ha en härlig vinterdag och för all del, stressa inte inför jul. Ta det lugnt, det behöver
inte vara rent i varje liten vrå och det behöver inte bakas en massa och tillverkas godis 
i mängd. Gör bara sånt du verkligen vill, inte sånt du TROR  andra vill att du ska göra.
Det mesta finns att köpa färdigt och ingen blir glad av att du stressar. Slå dig ner en stund
istället och umgås med nära o kära. Tänd ljus, värm lite glögg och ät pepparkakor ( finns hur
goda som helst att köpa ). Att umgås och njuta är guld värt. 

Kram kram från mig

Inga kommentarer: