fredag 8 december 2017


Hej fredag och en härlig helg framför oss!

Och har ni sett?  Igår kom en ljuvlig blomleverans till oss i butiken! Nu finns det
vaxade vackra hyacinter hos oss igen!  Och jag valde dem med mörkrött vax och glitter,
tycker de är helt underbart vackra!  Även dessa blommar i rosa och så är ALLA vinterns 
vaxade hyacinter.  Sååå kul med lite nytt och tänk vad en liten blomma kan sprida glädje :)


Och titta här! Som jag väntat på min specialbeställning och nu har vi fått hem 
ett gäng ;)  Vita multiamaryllis.

Förtrollande vackra.

Det är flera amaryllislökar i en och samma kruka och jag lovar, de är helt fantastiska.
Kostar visserligen lite mer än en vanlig amaryllis men är väl värda sina kronor, de blommar
i mångfald! Så mitt tips är : löp o köp :) Finns i begränsat antal hos oss.


......................................

Idag väntar ett tandläkarbesök innan jag på riktigt kan glädjas åt fredag och en härlig
helg:)  Ikväll blir det fredagsmys med de allra finaste små liven - barnbarnen.
Ska bli så kul att få rå om dem så kan deras föräldrar få en stund på tu man hand med 
bio och middagsbesök ;)
Och jag tänker mig att förutom lek och bus och mysmiddag så ska vi klä granen och 
baka pepparkakshus och..... ja vi får se när kvällen kommer. Det kan bli något helt 
annat som vi gör. Det kanske blir kojbygge och fika under matbordet? Vi får se :)



Här om kvällen var vi iväg på julbord med våra nära o kära. En mysig kväll ute på 
landet i Utvreta. Miljön är helt fantastisk och det var makalöst god mat!

Här kommer några bilder ;)




Och självklart var barnbarnen med :)

.................................


Idag är det dags att fylla huset med nya buketter som får lysa upp tillvaron.
De senaste veckorna har jag köpt amaryllis i snitt i aprikos eller vitt men nu känns 
längtan efter röda stor. Vi får se vad jag hittar. 

I butiken har vi fyllt hyllorna med mängder av fint! Och ni vet väl att vi har utökade 
öppettider nu i december? Här ser ni våra tider :)

Varmt välkomna till oss i en stressfri butik, njut av lugnet och välj dina klappar
i lugn och ro. Och om du vill så hjälper vi självklart till med att göra fina paket.


De vackra vita krukorna med ett guldfärgat fat kostar endast 129:- st och här har vi 
fyllt dem med miniamaryllis, mossa och dekorationer :)

Ha en härlig fredag!  Följ oss gärna på instagram och facebook.

Kramar från Carina