fredag 26 december 2008

Annandag jul...




Go´kväll i stugorna!

Hoppas julen har varit bra för er alla.

Här bjuder jag på lite kvällsfika, kanelkaffe och söta pepparkakor. Jag såg att Lantlivs-Anette tipsade om kardemumma i kaffet för ett tag sen, men jag brukar strö lite kanel i filtret tillsammans med kaffepulvret och det doftar så juligt och gott!







På julaftons morgon föll det lite snö, lagom för att det skulle bli lite pudervitt ute!






Idag plockas och grejas det lite här hemma och vi förbereder lite för morgondagen. Imorgon blir jag ännu ett år äldre så idag är sista dagen som 43-åring.


Vi har frossat i massor nu under julen så det är lika bra att fortsätta med tårta och annat gott när vi ändå håller på! Snart är det vardag igen.


.........................................................................................


Jag har fyndat så jättefina örngott. Kolla får ni se!





2 st likadana med spetsar och broderi! Det är det som ligger längst bak, den andra skymtar till vänster. Tänk att man kan bli så lycklig över att hitta något så fint!


Kudden längst fram har jag visat tidigare och den trånade jag efter länge innan den blev min.


Den har jag köpt här


Jag har inte visat bilder från vårt sovrum förut men nu ser ni även sänggaveln från Kallholmen som jag är så glad över. Jag såg den i en inredningstidning för 4 - 5 år sen och blev kär. Några månader senare hamnade den hemma hos oss.


Nu ska jag sätta mig i soffan med övriga familjen och fortsätta smaska på all choklad så den tar slut nån gång. Finns det choklad hemma så kan jag inte låta bli den!


Ha en fortsatt skön helg och tack för att ni kikar in här.




Kramar från

Carina

14 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Då får jag önska dig ett stort grattis i förskott! Vad mycket fint du visar.
Kram Sara

Sjabbig men chic sa...

Det ser jättegott ut. Och jättefina bilder.
Jaha, så du är också drygt 35 då!

Kram och grattis i förskott Lisa

Nettan sa...

Grattis i förskott =0).

Brukar oxå ha kanel i kaffet, men sambon gillar det inte !!

Fint örngott förresten !

Ha en fotsatt mysig ledighet
Kram Nettan

Vit Spets sa...

God fortsättning så här i juletid!
Skönt med några dagar i frosseriets tecken... men som sagt snart är det vardag igen!
Choklad är jättegott tycker jag oxå & det har jag smaskat på ikväll :)

Sköt om dig
Kramis
//Siv

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, man kan ju liksom krydda kaffet med lite olika. Jag har inte provat kardemumma men har hört att det ska vara gottigt:)Ha en skön helg.
Kram Lallis

Gårdsromantik sa...

Kanel lät gott i kaffet - Jag älskar the med kanelsmak.

Så vackert örngott - menar du att hon tillverkar dem?

Visst har Kallholmen vackra möbler - jag vill ha allt de gör...synd att jag har så liten butik - annars hade jag tagit hem deras möbler!

God fortsättning!

Kram Maud

Veronica sa...

Stort grattis i förskott!

Jag är oxå något av en chocoholic... inget vidare för garderoben. *Fniss*

Örngotten är verkligen HELT UNDERBARA, alla tre..


Kram Veronica

Katarina sa...

Grattis grattis Grattis !

Hoppas du får en superhärlig dag i dag :)

Du har en så otroligt mysig blogg att tassa omkring i . ler*

Kram
Katarina

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!! Och så vill jag önska God Fortsättning! Vilket bra tips med kanel i kaffet, det har jag inte testat. Vilka fina bilder du visar - örngotten är verkligen fina och vilken sänggavel! Jag är på jakt efter en vit byrå till hallen i den stilen. Jag är också en riktig chokladälskare. Igår jobbade jag och där var det uppdukat med massor av chokladaskar och andra godsaker så det var bara att fortsätta frossa. Idag ska jag bara ta det lugnt och pyssla lite hemma.

Ha en jättebra dag! Kram från Birgitta

Anonym sa...

Vill bara skicka en massa grattis kramar till dig på din stora dag :)

Kram Elina

Mamma C sa...

Ett stort grattis till dig. Jag brukar oxå ha kanel i kaffet tycker det blir gott. Visst äter man när det finns godis hemma. Jag har ingen karaktär att säga nej tack till det.
Kram Mamma C

Eva Agnes sa...

Grattis Carina!
Tänk att du också fyller i dag.
Firade jul hos min dotter med familj i Västerås och kunde förstås njuta av sama pudersnö på julafton som du.
Härligt och perfekt.
Kramar Eva Agnes

Lilla Trollbacken sa...

hej Carina!

God fortsättning på dej! Visst är det förädiskt med all denna choklad som dräller överallt hemma! Kan heller inte låta bli att äta!
Vilka underbara örngott´du hittat!
kram
Gabrielle

Anonym sa...

god fortsättning! fian bilder du bjuder på!

ska snart hem fr jobbet och mumsa lite pepparkakor med glögg till..har blivit alldeles för mkt jobb nu i jul.. men nästa vecka är jag ledig..skönt!

grattis i efterskott på födelsedagen också.. hoppas du får allt du önskar dig :)

stor kram sara