fredag 12 december 2008

Nu nalkas Lucia...




Imorgon är det Lucia, men många har nog varit i skolor och på dagis redan och tittat på Lucia. Det är så stämningsfullt och vackert. Vi var i kyrkan igår kväll och tittade när niorna lussade och det var så himla fint. En och annan tår bjöd jag på.




Det här är en bok som har jag har läst om och om igen sen jag var liten, nu plockar vi fram den när vi börjar julpynta och alla läser den ännu en gång. Historien om Lucia.






En söt ängla tärna...


Hon står på pigtittaren och bredvid finns ännu fler julänglar.


Här är en kär änglafavorit. Henne fick jag i födelsedagspresent av våra grannar för många år sen ( 14 år sen, tror jag ).


Jag har samlat en hel del änglar på skänken i tv-rummet och här är en liten änglakör.






En riktigt gammal och väldigt skör ängel står i trappen och sprider lite julkänsla. Och här skymtar ni mitt stora projekt som jag ska ta tag i när tid finnes. Massor av furu i trappen och panelen på väggen är laserad i nån grön färg. Åh, vad härligt det ska bli att få måla det!

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig Lucia-helg och tredje advent!

Kramar från Carina

6 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Så vackra änglar och lucior :-) Vi var på lucia igår, det var utomhus. Jättemysigt. Ha det fint!
Kram Sara

Anonym sa...

Hej! Vilket fint inslag du har gjort med alla fina änglar! Själv har jag bara ett par stycken. De är så rogivande att titta på. Ska införskaffa mig några till.

Ha nu en jätteskön helg!!

kram från Birgitta

Vit Spets sa...

Go´kväll Carina!
Nu sitter jag å bloggar tillsammans med barnen & Idol :)
Tur att vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt!!!

Så himla ljuvlig bok, den skulle jag allt vilja läsa - tror nog att jag skulle gilla den...

Skön kväll & trevlig Lucia helg
Kramis
//Siv

Mamma C sa...

Tack det samma till dig. Vad mycket fina änglar och lucior du hade.
Kram Mamma C

Hem ljuva hem sa...

Hej Carina
Märtas bod säljer allt för inköp + moms på Geijersgatan i västerås.
Varmt välkommen
TISDAGEN DEN 16/12-08
KLOCKAN 16,00
Kontant betalning

Drömmar och verklighet sa...

Oj så många fina änglar och lucior du har. Ser så mysigt ut /Carina från norr