onsdag 3 december 2008


Ett litet fynd...



Titta, vad jag har fyndat! Massor med assietter ( 15 st ) och ett fint tårtfat så nu är det bara att ställa till med kalas!

Blev så glad när jag ramlade över dessa!







Tårtfatet fylldes med äpplen i väntan på något annat.






Ljuvliga assietter.

Köpte mig en stor bunt lummer på torget, så fin att dekorera med.




Pyntandet här hemma fortsätter lite sakta. Jättelyktan fylldes med julgranskulor.



I övrigt tillbringar vi mycket av vår tid nere i Slottsboden

Hela familjen är engagerad, det packas upp nya varor, det städas och fejas, plockas om och vi packar paket som skickas runt om i landet. Så kul att så många hittar in i vår webshop!

Den här veckan väntar vi hem nya fina smycken från Pearls for girls och vi får även påfyllning av favoriter. Jag lägger in dem i nätbutiken så fort de kommer hem.



Passa på att titta in, kanske du hittar en passande julklapp?




Vill även tipsa om en fin tävling!






Bettan med den fina bloggen " Under mitt kök " lottar ut dessa underbara bokstäver i trä!



Kika in hos heenne, hon har massor av fint. Det mesta tillverkar de själva.



Häromveckan var jag förbi henne och lyckades få tag i en härlig tunika, jag norpade åt mig den sista!



Tunika från House Doctor

Nu ska jag ge mig ut på en liten promenad i regnrusket innan det är dags att ta itu med dagens bestyr.

Idag har vi öppet i Slottsboden 16 - 19

Hjärtligt välkomna!

Önskar er alla en fortsatt fin adventsvecka!

Kram, Carina

12 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jättesöta assietter och jättesött tårtfat. Jag skulle behöva lite nya mattallrikar. Gärna med sån där spetskant.

Kram Lia

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Vilka underbara assietter och skål....

Och förstår att ni har massor att göra i butiken nu, det är väl härligt!!!!!

Ha´det så gott denna veckan!
MiaMaria

Vit Spets sa...

Hej Carina!
Jag förstår Din lycka... så himla vackra i all sin enkelhet :)

Gillar tunikan från house doctor - tänk om det skulle finnas en i "rätt storlek" till mig någonstans :)

Roligt med full fart i butiken...
Ha en trevlig dag - här snöar det för fullt, igen!!!

Kramis
//Siv

Solsjö - Under en vind sa...

Kul med julemys i butiken och att du hittade så fina saker! Kan väl passa till nån av juelns fikastunder!?

ha det gott, kramar!

Anonym sa...

Vilka underbara fat och tårtfat du köpt. Förstår du längtar efter att få ha kalas. Förstår att det är bråda tider för dig.
Må så gott
ewa

Sara sa...

Hejsan
Underbara assietter och tårtfat :-)
Kram Sara

Adoridarling sa...

Hej!
Idag har jag lagt ut en bild på de urfina God Julbokstäverna jag köpte av dig! Är jättenöjd även med hjärtan och papperet!

Mamma C sa...

Underbara assietter och skål som du kommit över. Tunikan var riktigt snygg.
Kram mamma C

Anonym sa...

hejhej :) vilka underbara assietter och tunikan är underbar, precis min smak :)

vad fint du pyntar ;)

stor kram sara

ängeln i vitt sa...

Morsning Carina!

Åh, vad du har fyndat. Sånt flyt har man inte var dag. Superfint alltså.

Läste repotaget i tidningen. Jättekul läsning och en jättefin bild på dig. Vill att du ska veta att du är ännu sötare i verkligheten. Go, snäll, otroligt generös, trevlig och så är du så lugn.

Hoppas att vi ses snart ( kanske på söndag )

Kramiz Carina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååååhh din rackare.....jag samlar oxå på den servisen....har precis fått tag på en hög assetter till men du!
TÅRTFATET kan du skicka till mig...hihihihhi...

kramizz Nilla

Liten Bod sa...

Vilka fynd! Jättefina! Kram, Tina