måndag 22 december 2008

Tomtar på plats...



Ja, nu har tomtarna flyttat in i huset. Den här vita tomten "bor" i vardagsrummet och håller koll på julklapparna.



Den här tomten är ganska gammal, jag har sett den sitta under granen hos min mormor och morfar så länge jag kan minnas. Nu sitter den under vår lilla gran i tv-rummet och håller koll på läget.


En kär broderad tomtetavla som svärmor har gjort och den brukar vi ha i köket, men i år fick det bli hallen.


En söt tomtetjej som man blir glad av att titta på! Den köpte jag här förra året.



Hur har ni det i julstöket allihopa? Är ni klara inför jul?


Blir man nån gång riktigt färdig?

Jag tror att jag kan hålla på hur länge som helst och ändå finns det kvar saker som jag vill / borde göra. Men ibland måste jag sätta en gräns och tycka att nu är det bra.



Det mesta är fixat här hemma, jag har paketen kvar att slå in men det är kärt besvär. Lite mat kvar att handla, lite småstädning och lite plock, men det finns mycket tid kvar till att umgås och mysa också!


Igår kväll kokade vi knäcken och den blev farligt god! Vi gjorde den i micron som vanligt och det är så smidigt!

Mer ischoklad blev det också. Den andra tror jag har smält bort, såg inte skymten av den i alla fall!


Nya hjärtformar har inhandlats!




Har man inget hyacintglas så får man ta en lykta istället!

Ha det nu så gott allihopa så här da´n före da´n före doppareda´n!

Och Linnéa hälsar och tackar för alla fina kommentarer om hennes rum!!!

Sköt om er!

Kram, Carina

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina bilder du visar:)
Och jag är nog klart med det allra mesta förutom julskinkan som ska griljeras ikväll.
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Vad fint! Och ischokladen är ju rena konstverken - hjärtan minsann!
ja, visst kan man hålla på hur länge som helst?! Fast det kan man egentligen inte för man kan ju inte hålla på och julstöka efter jul. Eller det kan man väl, men man bör inte om man inte vill bli betraktad som att man inte är riktigt hundra! Snart börjar vi påskpynta Carina och då ska de få se på f.n!

Kram Lisa

Sara sa...

Hej

Vilka söta tomtar du har. Jag önskar dig en riktigt god jul.
Kram Sara

Anonym sa...

*~*~*~*Merry Christmas*~*~*~*
enjoy the holiday hugs from Tanja

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig EN RIKTIGT GOD JUL! Kram fr C

Majas mammelucker sa...

God fortsättning!!
Hoppas ni haft en skön och mysig jul..har ni ätit upp alla choklad hjärtan...jätte fina formar..
skönt att få vara ledig och mysa och umgåsmed familjen..och vänner...ha en fortsatt skön och mysig jul ta hand om varandra!!
Kramar Maria