måndag 15 december 2008


Mitt vita vinterland...




Hoppas ni har haft en mysig adventshelg och ätit många lussebullar.

När jag kom hem från butiken igår kväll möttes jag av en härlig saffransdoft, Susanna ( äldsta dottern ) hade bakat lussebullar. De fick vi senare på kvällen till adventsfikat.

Men några stycken fick hamna i frysen, kan ju vara bra att ha.





Helgen har bjudit på ett fint vinterväder, det snöade i 2 dagar och har varit sagolikt vackert.

Igår töade litegrann bort, men nu är det minusgrader igen, så kanske, kanske kan det få bli en vit jul.




Visst är den söt?


............................................................................


Jag känner att det kliar i mina pysselfingrar, tiden är så knapp just nu. Men jag ska pyssla tillsammans med mina döttrar en kväll nu i veckan, få se vad vi hittar på för något att göra.


Julrushen har kommit igång ordentligt i butiken, det är så kul med alla paket som ska slås in!


Förra veckan kom det en hel del leveranser, både påfyllningar och nyheter.


De här fina ljuslyktorna har vi inte haft tidigare, men de blev omedelbart en riktig storsäljare!



Höga och fina är de, 30 och 35 cm och de lyser så fint!

Hur har ni det med julklappsinköpen? Är ni redan klara?

Vi är inte klara än, men idag ska jag ge mig iväg en sväng och julhandla och förhoppningsvis hittar jag alla paket som vi saknar.

Ha nu en bra start på veckan och ta det lugnt med julstressen.

Kram, Carina

11 kommentarer:

Nettan sa...

Klara med Julklappsinköpen !? Skojar du....ojoj, hur ska man hinna ;0).

Så snällt av dottern & ha bakat adventsfika, får man låna henne ??
Behöver oxå nya " Lussebullar ".

Ha en lugn & skön vecka..
Kram Nettan

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Vilka söta ljuslyktor!
Jag håller med dig, tiden är knapp, och det är mycket man vill hinna med ännu!!
Vad roligt att du har julrusch, det är det här också......tralla la la, men snart får vi pusta ut och njuta lite.
Jag längtar lite......
Må så gott, vännen!
Kramar Kicki

Vero sa...

Vill också ha snö... =(

Zun sa...

Finfina ljuslyktor!

Vi gjorde klart julklappsinköpen i fredags, nu är det bara inslagninen som återstår, men det är den roligaste biten tycker jag ;-)

Ha det gott! /Zun

Sara sa...

Hej där!
Jag tänkte fixa de sista julklapparna på fredag, då är jag ledig. Så fina ljuslyktorna var.
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilka vinterbilder!!
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

De där lussebullarna såg riktigt goda och jättegula ut. Det kan minsann inte ha snålats med saffran. Hur många påsar har använts egentligen?
Tänk att mina pysselfingrar de kliar ingenting - inte ens om jag anstränger mig för att känna efter!

Kramar från Lisa

Adoridarling sa...

Vilken dotter som fixat lussebullar!

Mamma C sa...

Ska köpa mina paket i helgen undra om det är några fler ute då ;-) Man är alltid ute i sista stund. Men jag ska inte ha så många. Så gott med nybakta lussebullar.
Kram mamma C

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Åh så mummsigt med lussebullar!

Jag måste komma till butiken någon dag! Jag har ju fortfarande inte varit där, helt otroligt. Tänk att det är så nära och ändå har jag inte varit in till dig. Usch jag borde skämmas...hihi!

Hoppas du är där i helgen för då kanske jag tittar in!

ha det bäst!

Kram Anna

Anonym sa...

Jättefina adventsljus. Ha en trevlig jul!