onsdag 10 december 2008


Julblommor







Tack för att ni är uppmärksamma och hör av er!


I förra inlägget skrev jag om de underbara konstgjorda hyacinterna som vi säljer i butiken, så fina och naturtrogna och perfekta för allergiker!


Jag skrev att de fanns i webshopen, och jag ber tusen gånger om ursäkt för att ni fick leta förgäves! Av någon anledning så hade de hamnat så de låg "dolda".



Men nu är det fixat!

Idag ligger de ute i nätbutiken under "nyheter" tillsammans med tulpan i kruka.








Den här söta granen med ett värmeljus i står uppe i vårt tv-rum ( den finns i webshopen för 119:- ). Dörren som står på glänt i bakgrunden går in till Linnéas rum och nu är vi äntligen klara där inne. Bilder kommer snart.




Igår hade jag en ledig dag och träffade en härlig bloggvän. Vi gjorde en liten utflykt till Åsby trädgård i Hallstahammar och även sväng till Arnes blommor i Kolbäck. Lite blommor fick följa med hem. Några har jag planterat i den stora megakoppen.





Megakoppen, design Hanna Svensson finns också att köpa hos oss och den kostar 349:- Den finns inte med i nätbutiken än, ska försöka lägga in den till imorgon, men det går bra att maila mig ( order@slottsboden.com ) om någon är intresserad.


De söta stjärnorna som jag dekorerade med har jag fått av en gullig kund från Linköping som besöker mig med jämna mellanrum. Tack!!!


Till kvällen fick vi besök och det blev ännu mer fika.



Vi åt en god saffranskaka med konjaksrussin i som jag brukar baka varje jul.

Jag tycker att den här tiden före jul är som allra mysigast och det är viktigt att stanna upp och ta sig tid för att umgås, pyssla och bara vara. Känna efter vad man själv vill göra.

Det är så lätt att stressa upp sig över alla måsten och glömma bort julfriden.

Visst låter det ganska klokt? Jag försöker i alla fall att göra det även om det är svårt ibland.

Idag väntar vi hem ännu en leverans av fina smycken från Pearls for girls, både nyheter och påfyllningar av det som kom förra veckan.

Öppet i Slottsboden idag onsdag 16 - 19 och torsdag 12 - 15

Varmt välkomna!

Ha det så gott allihopa och tack för att ni tittar in här!

Kram, Carina

6 kommentarer:

Vero sa...

Den där kakan skulle jag kunna ha till frukost tror jag. =)

Ha en fin dag!

Lallis - liv och leverne sa...

Så härliga bilder:)
Och ha nu en fin dag idag.
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Jättefina bilder och kakan såg mums ut!

Kram Lisa

Sara sa...

Så mycket fint, älskar koppen och vilken fin kaka, ser mumsig ut.
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej Carina!!!

Visst är det härligt när man stannar upp och njuter....ska nog göra så i helgen då jag är ledig....

Den kakan ser ju så god ut....

Vilka härliga bilder....och Hanna Svensson gör ju så vackert keramik!!!

Önskar dig en toppen advent!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !!

ååå så mycke läckerheter du visar......mums för båda mage å hjärta..'LER*

Kramizzz Nilla