måndag 1 december 2008

December...




Hoppas ni alla har haft en mysig adventshelg!

Nu har vi tänt första ljuset, och idag är det redan 1 december.

Jag älskar tiden före jul, alla förberedelser och allt pyssel. Nu när vi har plockat fram ljusstakar och stjärnor i fönstren så känns det så rogivande och jag vill inte släppa in julstressen hos oss.


Men ibland kommer den krypande...

Men då gäller det att stanna upp och känna efter vad som är viktigast.





Ett litet granskott har hamnat på skänken. Men här kunde det ha gått riktigt illa!


Under tiden som jag tog lite mer foton i samma rum så brann ljusen fint...



Plötsligt hörde jag nåt fräsande ljud och när jag vände mig om hade en av grenarna fattat eld!


Så var försiktiga!

Här slutade det lyckligt, men jag fick en välbehövlig tankeställare!






Vi har haft full fart i Slottsboden i helgen. Jättekul att så många hittar ut till oss!


Från och med igår ( första advent ) har vi även söndagsöppet 12 - 16.



Så här såg det ut utanför butiken i onsdags kväll. Lite vitt och fint på marken. Dagen efter försvann all snö... På bordet till höger om dörren har vi dukat upp lite glögg och pepparkakor till våra kunder.

Söndagskvällen avslutades med en kär tradition hemma hos min väninna S.

Vi träffas och slår in adventspaket till våra tjejer, dricker lite glögg , skrattar och pratar.

Vi har gjort det i 14 - 15 år nu och trots att tjejerna börjar bli "stora" så vill vi inte sluta.

Vissa traditioner ska man hålla hårt i!

Ha nu en bra start på nya veckan!

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Härlig tradition o trevliga sådana ska man inte släppa ;).

Det där med ljus är jag hysteriskt noggrann med. Ibald så behöver man ett wake-up call ;)

Har mailat dig
KRam

Vit Spets sa...

Usch så hemskt att granen tog eld så där - vilken tur att det gick bra!
Julstress är inget för oss heller - här har vi tagit det ganska lugnt & druckit glögg.

Mysig tradition Ni har, fortsätt med det!

Idag skall jag hämta ut paketet :)
Visst kan jag länka till dig, jag brukar ju visa vart jag köpt mina guldkorn :)

Kramis
//Siv

Sara sa...

Jo nog ska man vara försiktig med ljusen. Så fint du har pyntat.
Kram Sara

Sjabbig men chic sa...

Ja, absolut, snacka om ljus i vårt hus! Måste vara försiktig! Vilken fin advensstake du har gjort! Akta mossan bara!!

Kram Lisa

C De-sign sa...

Hej
Ja, man måste försöka att hålla julstressen på avstånd.... så otäckt med granen ...man ska nog se upp lite.... det händer ju så fort! Önskar dig en skön vecka med massor av mys! Kram fr C

Vero sa...

Tänk att jag har faktiskt inte än tänt det första ljuset. Det har varit full rulle i helgen här. Men det kommer. Nån kväll till middag kanske. Idag blev det heller inte av.

Ha en trevlig vecka.

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Vilken härlig tradition!
Och vad kul att afärrerna går lysande...

Ja. man får ta det lite varsamt med ljusen i dessa tider det är så lätt att glömma bort.....

Ha det så bra denna tisdag!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Man kan aldrig vara för försiktig när det gäller brinnande ljus... Vilken tur att det inte gick värre och bra att du sprider budskapet runt i form av en liten påminnelse om hur det kan gå. jag förundras ofta över att de i inredningsreportage har placerat ljus till och med inne i skåp... Nog måste de vara snabba att fotografera då?
Lycka till inne hos mig!