måndag 18 april 2011

Vårblommor o rabarber


Nu är gården krattad och som lön för mödan kom söta vitsippor fram!


Helgen har bjudit på ett underbart vårväder och vi har spenderat många

timmar utomhus. Härligt att veta att det bara är april än och vi har långt kvar

till oktober!





Hittade rabarber på Ica när jag var och handlade och jag kunde inte låta bli...

och nu har vi njutit av god rabarberkaka i helgen.






Extra kul att baka blir det med fina tillbehör. Vispskål och handduk från butiken.

( skål 129:-, handduk 50:- )






Men rabarbern i trädgården tar sig, det är nästan så man kan se hur den växer.





Kaffe och en god kaka smakar förstås extra gott ute i solskenet.






Minivispskålen blev perfekt till vaniljsåsen.

( finns i butiken och kostar 85:- )





Nu är det dags för en morgonpromenad i solen, en glad liten Elvis ligger här

bredvid mig och väntar.



Sen blir det träff med en go´bloggvän och besök på nya Ikea.







Fler vårtecken hittar du inne hos Viveca på Humlebacken.



Ha det så gott och hoppas solen skiner på er alla!


Kramar från Carina




2 kommentarer:

Vit som snö sa...

Rabarber är ju vår om något! Egentligen kanske försommar... men kul att "tjuvstarta". Fina skålar! Jag har den stora men kikar lite på den lilla också...tycker det är finast att duka enhetligt.
Härliga vårbilder!
Önskar dej en riktigt fin påskvecka!
Kram Cilla

Susanna sa...

Hejsan

Älskar rabarber spec smulpaj med rabarber el rabarber kräm.
Söt vispskål!!!
Så härliga bilder du bjuder på. Nu längtar jag till rabarberna kommer fram.
Ha en fin måndag
Krammiz
Sussi