måndag 27 april 2015


Härligt att få vakna till sol!!!

Och nu börjar uterummet fyllas med fler och fler blommor. Så mysigt med all 
grönska och blommor. 


Min blomstertrappa har fyllts med några vita pelargoner  och så mina 
favoritlyktor från Majas cottage.


Lyktan glittrar så fint i solskenet även utan ljus men till kvällen tänds den förstås ;)



En stor och en liten palm har fått flytta in här. Jag har börjat skapa mig en 
" tropisk oas ", hihi. Tänker mig ännu mera grönt framöver. 

Väntar in och ser  OM  och VAD  vi hittar för ny utemöbel innan jag fortsätter. 
Om jag inte hinner ändra mig förstås ;)  



Kryddor finns nära till hands :)

Helgen har precis som vanligt gått alldeles för fort. I fredags kväll kom vår 
solstråle och barnbarn Loui  för att rå om oss. Hans mamma och pappa 
skulle iväg på skojsigheter och han fick sova sin första natt hos oss. Och det gick
hur bra som helst!  Jag var förberedd  på en "vaken"natt men Loui sov gott 
 nästan 12 timmar i sträck ;) På lördagsmorgonen vaknade han med ett stort
leende igen!  


Frukost i uterummet tillsammans med Louis  mamma och pappa som kom på
förmiddagen.



I lördags kväll var vi utbjudna på middag av våra goda vänner. Lollo o Tomas, 
Katarina o Caj och Anna-Lena o Jari. Jag fick det av dem i present när jag fyllde 50
i december och nu var det dags. En jättemysig kväll tillsammans med god mat.
Tyvärr glömde jag alldeles bort att fotografera men en bild på den smarriga desserten
blev det i alla fall. Mandelkorg med vaniljglass och hjortronsås. 


Söndagen tillbringades utomhus så gott som hela dagen. Nu är äntligen 
växthuset städat både in- och utvändigt och redo att fyllas med lite av varje.


Kvällen avslutades i uterummet med en räkmacka och några koppar kaffe;)

Nu är det en ny spännande vecka som väntar. På fredag har vi GLASSpremiär i 
butiken så jag ska fixa den beställningen  innan jag går ut i solen och fortsätter
med lite trädgårdsfix.

Ha det gott. Vi ses snart igen.

Kramar från Carina 

Inga kommentarer: