fredag 3 april 2015

Långfredag


Godmorgon soliga långfredag!  Det ser ut att bli en toppendag idag!!

Jag har tassat upp tidigt idag för att vara på plats i butiken extra tidigt idag.

Igår kväll hade vi hem hela härliga gänget, våra 4 vuxna barn och deras respektive,
och så förstås barnbarnet  och hundarna :) 
Mattias och Mirelles lilla valp var här och hälsade på för allra första gången och
jag insåg nu att jag inte har en enda bild på honom att visa...

Såååå söt liten ulltuss som väger 900 g, go och glad och alldeles underbar!
En liten pomeranian som är 13 veckor. Bilder kommer en annan dag.


Självklart fick alla med sig varsitt påskägg:)

Äggen finns hos oss i butiken á 45:-, vi har även band och fjädrar ( och mycket
gott att fylla det med )


Loui fick sitt allra första påskägg  och det var uppskattat! Allra helst själva ägget 
som var bäst av alltihopa!  Innehållet var mindre roligt, ett par pyjamasar, en tröja, en mössa 
och en liten söt gosig kyckling som piper. 


En enkel dukning i milda färger fick det bli ;)


Tallrikar från serien Maison finns i butiken, 65:- resp 99:-, underlägg 40:-



Söta nyhemkomna fågelbon á 39:- , fina att dekorera med :)


Smått och gott att äta. Jag var ju till vår lokala fiskhandlare igår fm och köpte
varmrökt lax, hjortronsås, skagenröra, kräftsill mm till påskbordet. Sedan blev det 
förstås en liten påskskinka och så grillade kycklingfiléer och ljummen färsk potatissallad
och lite annat smått o gott.


Gubbröra och knäckebröd i små snapsglas.


Och jag lyckades hitta fryst rabarber igår i en påse tillsammans med jordgubbar
så det fick bli en snabb smulpaj med glass till fikat! Små goda nougatägg från 
butiken ( nu 95:- , ord 119:- )  och så världens godaste fudge, också från butiken. 


Vi fick så fina presenter från barnen. Kolla vilket fint ägg Mattias och Mirelle hade
med sig, fylld med god marmelad, ostar och korvar.


Och en underbar påskbukett från Jonas och Johanna!

Nu måste jag rusa, vi har öppet 10 - 16 idag och jag hoppas vi ses!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
Kram,
Regina