måndag 20 april 2015


Strålande sol och fågelkvitter, jag sitter i uterummet med laptopen i knät
och kaffekoppen bredvid mig. Härlig start på dagen och den nya veckan ;)

Svish, sa det så var helgen förbi och jag blir lika förvånad varje söndag kväll, hihi. 

I fredags röjde och grejade jag här hemma, vi har ett projekt på gång som ni
ska få följa och jag höll på i stort sett hela dagen med att tömma och röja det jag 
kunde :)  Jag hade hoppats på bättre väder så jag hunnit med trädgårdsfix också men
jag gillar inte att huttra och frysa så det fick vänta... 

Men lagom till fredagskvällen så tittade solen fram och då slog jag på extravärmen
i uterummet och dukade där.


Så härligt med solen som hälsar på!


Mängder med ljus tända. Här är en av mina favoriter, en stor glaslykta med text
och det bästa är att ljuset står i en fast glascylinder så det är lätt att dekorera 
( utan att vara rädd för att det ska ta eld ). Just nu är min fylld med vinkorkar ;)
Men här går det att variera sig efter fantasi och årstid ;) Finns i butiken och kostar 275:-



Hemmagjord pizza stod på menyn och är en riktig fredagsfavorit!


Så härligt att kunna tillbringa kvällen där ute!


Lördag morgon bjöd på solsken och värme och vi dukade upp till frukost
utomhus, vi hann även med flera koppar kaffe i solen innan det var dags för mig
att åka och jobba. Och har ni sett?  Häggen börjar bli ljusgrön..... nu går det undan!


Sol och värme lockar även till planteringar och i butiken har vi fyllt på med
nysnickrade blomlådor i 3 olika storlekar. 


I lördags kväll efter stängning for jag hem och dukade upp till grillmiddag.
Nästan alla barnen med respektive kom hem ( förutom Jonas och hans flickvän Johanna 
som var uppbokade med annat ). Härligt att samlas och bubbla och babbla :)

Hann inte med att fotografera, men vi har en grillmiddag som internt inom 
familjen kallas för  "nationalrätten" och den blev det! En kär grillmiddag som varit 
barnens favorit sedan de var små. Och ALLA tillbehör är viktiga för att det ska få vara 
"vår egen"  nationalrätt. 
Marinerad och grillad fläskfilé, klyftpotatis,grillade grönsaker tex zuccini, svamp och paprika,  hemmagjord tzatziki, rosépepparsås, sallad med fetaost mm, och så bröd. Inget krångligt 
alls men en god och kär kombo. 



En snabb smulpaj med rabarber trollade jag ihop under tiden jag dukade.

Mysigt nu med den här tiden vi har framför oss med ljusa vår/sommarkvällar!



Söndagen tillbringades även den i butiken och den här helgen har det varit full 
fart! Väldigt många långväga besökare ( som talat om för oss, dels att de följer 
oss på instagram och även att de åkt många mil för att hälsa på oss). Det glädjer 
oss förstås väldigt men vi är självklart  glada över A L L A er som besöker oss!
Bland annat berättades det att ni åkt från Hedemora, Kristinehamn, Uppsala, 
Stockholm och Strängnäs enbart för att besöka oss. Så roligt att ni A L L A vill 
hälsa på och jag blir alldeles varm i hjärtat av alla fina ord!


Söndag kväll blev det inte mycket gjort. Jag var så trött när jag kom hem efter
stängning och efter middagen så satt vi i uterummet med den ena  kaffekoppen efter den
andra och bara pratade och "var". Härligt det med!

Men nu är det måndag och nya spännande utmaningar väntar ;)
Snart får jag besök av en liten söt kille som mellanlandar hos mormor innan 
det är dags att åka på babysim. 

Ha en härlig start på veckan! Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: