tisdag 7 april 2015

Startskottet


Hoppas ni har haft sköna påskdagar!

Här har det varit full fart på dagarna i samband med konst & kulturrundan, 
helt fantastiskt kul med såååå många besökare!!!  Enbart hos oss i vår butik har vi 
haft drygt 1200 besökare under dessa 3 dagar!!! 
Påskdagen var sista dagen på "rundan"  men vi hade även öppet annandagen och det
var väldigt många trevliga besökare i farten även då! Även en hel del eftersläntare till 
"rundan"  som trodde att den fortfarande pågick :)

Hemma startade vi påsken med 2 intensiva kvällar på raken med påskmiddag
och umgänge med nära och kära. Alltid lika kul!
De övriga kvällarna  har vi tagit det lugnt, jag har varit väldigt trött så det var välbehövligt :)

Men uterummet har använts flitigt och det känns som startskottet på sommaren 
när vi börjar använda det på "riktigt". 


Härligt att komma hem efter en lång dag i butiken och mötas av dukat bord
och middag på G.


Extravärme behövs förstås här ute och även mängder med ljus!


Oxfilé provencale bjöds det på ena kvällen, himmelskt gott! 


Fuskbrasan värmer gott här ute.


Och mängder med ljus. Dessa underbaringar är nyhemkomna och sprider så
vackert sken ( kostar 25:- och 35:- ). Vi har haft dem tidigare i vitt och i rosa så 
ni känner kanske igen dem ?


I förra veckan fick vi även hem en ny serie, Österlen med galet mycket snyggt!
Trots att det är knökfullt i mina skåp kunde jag inte motstå att köpa med mig lite hem ;)

Underbara tallrikar, salladsfat, formar och skålar. 
Här ser ni den gråa tallriken, allt finns även i rosa och en härlig blå färg.
Tallriken kostar 135:-


Stora fina salladsfat á 279:- , förutom i grått finns de även i rosa o blå. 
En smarrig kycklingsallad fick det bli den andra kvällen.


Tillsammans med smått o gott som vi fått i "påskägget" från Mattias o Mirelle. 
Och här ser ni en av formarna i rosa.


Måste även tipsa om en supergod salladsdressing!  Den smaksatta senapen från 
Nicolas Vahé  "hallon/ingefära" blandas i 2 dl creme fraiche. Jag brukar röra ner 
ca 1 msk senap men det kan varieras efter tycke och smak :)
( senapen finns förstås hos oss i butiken :)


Och mycket gula blommor är det hos oss nu :)  Inget jag brukar gilla men jag 
tycker nog att de lyser upp extra fint just nu och jag blir sugen på gula kuddar 
i uterummet.... vi får väl se....


Igår på annandagen blev det även frukost i uterummet! Som jag längtat efter det!
Men brrr, det var väldigt uppfriskande trots extravärme och ljus. 


Men nu är vi i alla fall igång med att vistas i uterummet igen och det känns härligt!
Jag har några små idéer till förändring därute, vi får väl se vad som händer :)

Nu är det bäst att ta tag i dagen. Mailkorgen är översvämmad efter att datorn fått 
vila i några dagar, bäst att ta itu med det  och snart är det dags att åka ner och öppna 
butiken för dagen. 
Mormors sötaste lilla kille väntas också hem på besök nu på förmiddagen :)

Ha det allra bäst så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: