fredag 24 april 2015


Hej hopp soliga fredag!

Igår fick jag en stund över på eftermiddagen och fixade i uterummet.
Flyttade runt på lite grejer, bland annat "öppna spisen" och ändrade om.  Här ute
blir det en hel del förändringar framöver. Soffan är utsliten och just nu kikas det runt
efter något annat. Inte helt lätt även om det finns galet mycket snyggt. Det är så mycket som
ska stämma ihop. Även stolarna till matbordet därute har gjort sitt och slängdes på tippen 
häromdagen.... Och även där letas det efter något annat...., och så vill jag att det ska stämma ihop.
Bli en helhet. Ja, små världsliga bekymmer men ack så roliga! 
Och det är absolut ingen brådska! Tiden finns inte till att åka runt och leta utan det blir en titt
här och där när tiden finnes. Jag väntar hellre in det "rätta"  även om det tar tid. 

Så länge flyttar jag runt på  grejerna och provar mig fram, ett varv eller två :)



Stora fina vasen fylldes med några kvistar magnolia från butiken ( 69:- / kvist )


Under tiden jag grejar och donar så ligger Elvis i solen och sover.


En av helgens buketter fick bli glada och färggranna gerbera tillsammans 
med eucalyptus i  den stora vasen (lyktan) från Majas cottage. 

Vasen/lyktan finns också hos oss i butiken och kostar 229.- st


Och så kunde jag inte motstå dessa rosor. De liksom hoppade ner i min korg 
när jag försökte gå förbi och ville med mig hem ;)

Passade bra i den höga vasen som också är från butiken och det finns endast 
ett fåtal kvar av den á 179:- 


Sån härlig mix av  milda  färger i buketten!!!

Nu ska jag fixa en hel del innan det är dags för öppning av butiken för dagen.

Vi har öppet fredag, lördag och söndag  12 - 16 och butiken är fylld av 
vårens nyheter så känn er hjärtligt välkomna till oss!

Och vet ni vad? Ikväll efter stängning kommer sötaste killen hit och ska 
rå om sin mormor och morfar när hans mamma och pappa ska iväg på
festligheter.  Toppenfredag med andra ord!!!

Ha det allra bäst och ha en skön helg!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: