fredag 13 juni 2008


Lite rosa...





Hej alla bloggvänner!


De senaste dagarna har det varit lite si och så med vädret och då kom lusten att fixa och dona inomhus tillbaka! Det är inga stora projekt som har påbörjats, bara lite småfix .

Lite rosa detaljer har smygit sig in i det vita köket. Och det var längesen! På 80-talet var jag barnsligt förtjust i rosa men sen gick det över ( förutom i flickrummen förstås när de var små ).


Men nu har jag plockat in lite igen.





Randiga stolsöverdrag i rosa och vitt.







Jag har ändrat om lite på byrån i köket. De här stora trätrågen med utskuret hjärta i bakkanten kom hem igår och en fick flytta hem till mig på en gång. Några fina flaskor, lite timjan ( fusk ) och några handdukar i rosa.



Och kommer ni ihåg att jag fick en present av Kicki förra veckan? Nu ska ni få se vad det var för fint i paketet!






De här fina burkarna! Tack igen Kicki!



Närbild på mitt rostiga lås som jag köpte på en loppis i Uppsala i vintras.


Lilla köksfönstret har också fått en touch av lite rosa pelargoner.




Min fina lykta som jag fått av en gullig väninna flyttar runt lite. Just nu står den här framför diskhon.

Blogger bråkar lite med mig så jag känner mig lite stressad. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men för en liten stund sen så publicerades inlägget fast jag inte är klar! Nu försöker jag redigera lite.

Tänkte visa en bild på nästa stora hästtävling som äger rum här i Strömsholm, men den bilden vill inte fastna idag.

Söndag den 15 juni är det Grand National här i Strömsholm.

Mer info på www.grandnational.se

Det är också ett jättestort arrangemang och brukar bland annat beskrivas som Sveriges största picknick.

Nu ska jag sätta mig på altanen och njuta av fredagskvällen en stund. Snart är det dags för kvällsskiftet, dvs lite taxiservice för tonårstjejen som är ute på äventyr.

Ha nu en riktigt

härlig helg!

Kramar från

Carina

7 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!
Tack för din goa kommnetar inne hos mig så jag fann din... men jag tror nog jag varit här någon gång tidigare faktiskt!!
Härligt att plocka in lite pasteler så här i sommartid.. så fina bilder du visar från ditt kök..och de bedårande burkarna.. tror jag bara smälter!!
kram A-C

Min Skattkammare sa...

Det är något oemotståndligt med rosa.....man blir glad tror jag!! Mysigt ser det ut i ditt kök!
Skickar en mycket trött kram till dig.......gäsp!
Vi hörs igen!
Kicki

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!


Men så fina saker du fått in igen....

underbart med ljus rosa nyanser....läckert.

Men vilka underbara burkar!!!

VAR KÖPER MAN SÅNNA::::????
VILL HA !!!!

Kram Nilla

Solsjö - Under en vind sa...

Rosa är en ljuv färg!! Känns så sommarfräsch!

Fina detaljer du har! Blir alltid så glad av att titta in!

ha det gott, kram!

ängeln i vitt sa...

Gu så mycket fint du visar. Lycktan med den lilla lådan...avis på dig...Visst är rosa i lagom dos fint. Burkarna från Kicki är en ren dröm, den tjejen kan måla. Jag tittar förbi med din vinst istället. Blir det inte i veckan så blr det veckan därpå. Nu ska jag snart åka och jobba mina sista två nätter sen har jag SEMESTER jippi.

Kram Carina

Sara sa...

Du har så mycket fint! Rosa är verkligen min älskingsfärg!
Kram Sara

Ann-Catrin sa...

Vill bara tacka för den rara kommnetarn inne hos mig.. den värmde ska du veta!!

ha en fin vecka!
kram A-C