måndag 9 juni 2008


Vilken underbar helg!


Sol och värme i mängder! Hoppas ni har haft möjlighet att njuta av det ljuvliga vädret.

Vi har haft 4 intensiva dagar, väldigt mycket att göra och massor av trevliga kunder! Jag glömde alldeles bort att plocka fram kameran och fota så ni kunde få se bilder från omgivningen.

Jo, ett par bilder lyckades jag ta. Det är inte varje dag det rider förbi riddare utanför butiken.





På kvällarna har vi bara tagit det lugnt, grillat och njutit av att kunna sitta ute lääänge. Det har inte blivit så mycket nyttigt gjort här hemma, men det gör ingenting. Nu gäller det att passa på att ta vara på stunden!





Nu har rosbusken blommat över. De här är de sista kvistarna jag lyckades plocka. Men den här gången har den verkligen fått blomma ordentligt, det är inget regn som har förstört den.


Igår kväll var vi hem till äldsta sonen på födelsedagskalas. Han fyllde 24 år! Och jag undrar förstås var dessa år har tagit vägen? Vi bjöds på fika och smaskig jordgubbstårta.


Nu ska jag sätta mig ute på altan en stund med en kaffemugg och bläddra i morgontidningen. Visst smakar det extra gott med kaffe när man sitter ute?



Ha en härlig måndag!

Vi ses snart.

Kramar från

Carina

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Förstår att ni haft det fullt upp i helg! Här har bara njutits av sol o värme... Vem vet när det tar slut o om vi ens får tillbaka något liknande igen i sommar ;)

Kramar

Min Skattkammare sa...

Man kan inte annat än njuta för man orkar inte så mycket mer, inte dumt uträknat, hi hi!
Åhhh.....riddare, så romantiskt, vem vill inte stöta på en sån nån gång i livet? ;o)
Men om man ska få en juvel, måste man väl själv vara en......?
Ooops....där sprack det! fniss
Må så gott!
Kramar Kicki

Anonym sa...

Å tänk om en riddare skulle komma o rida förbi här, låter rent romantiskt.
Det har varit underbart dessa lediga dagar. För mig kändes helgen lång eftersom jag fick tre lediga dagar på raken.
Må så gott
kram ewa

Frida sa...

hej!
Det låter som en trevlig helg. Det är så härligt att kunna vara ute länge på kvällarna.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

Sara sa...

Hejsan
Det låter som om ni haft en härlig helg. Du får ha en fortsatt fin vecka.
Kram Sara

Ewa sa...

Hej och tack. Önskar er detsamma.
Va härligt med riddare. Har precis sett ARN, och hoppas kunna besöka medeltidsveckan de har i Luleå i sommar. Förra året hant jag inte dit pga annat. Har en kompis som gifte sig i medeltida stil på Gotland. Häftigt!

Ska hälsa Sebbe. Då blir han mallig.

Kram
/Ewa

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härligt!

Och riddare utanför butiken....den som väntar på något gott....kanske de kommer in en vacker dag...

Ha´det så gott jag mailar dig!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Menar...maila mig så mailar jag dig...har säkert den i mailen men vi gör så här så att det bli rätt...
pyssselverkstad@hotmail.com

MiaMaria