torsdag 5 juni 2008

Trevligt besök hos mig och massor med nyheter!





I tisdags hade jag ett trevligt besök i Slottsboden. Kicki från Min Skattkammare kom och hälsade på tillsammans med sin väninna Marie.

Och vet ni vad?

Kicki hade med sig några av sina underbara tavlor så nu finns de till försäljning hos mig!

De är sååå fina allihopa. Kika gärna in hos henne så får ni se mer. Jag har hunnit fota några stycken som jag ska visa er.








Ser ni den söta ängeln nere i hörnet?






En " Lantlivstavla". Visst är de fina? Fler finns i butiken. Kicki är fantastiskt duktig på att skapa! Jag skulle vilja ha allihop själv men jag har ju redan några stycken hemma så dessa sparar jag till er.

Kicki hade även med sig en present till mig. Jag som älskar paket! Det var så fint inslaget så jag ville knappt öppna det.



Men såklart tog nyfikenheten över! Och inuti var dessa fina burkar!

Ni ska få se dem i sin nya miljö sen när jag har fixat om lite i köket. Jag är så jätteglad för dem. Tack Kicki!

Nu är det som sagt mycket förberedelser inför tävlingarna. Vädret ser ju ut att bli underbart och då kommer vi att ha ett bord utanför med en massa REA-saker. Passa på att fynda!

Och igår ramlade det in massor med nya varor! Ibland blir det så att allt kommer samtidigt! Vi fick leveranser från 8 olika leverantörer igår så gissa om det har varit mycket att packa upp!


Jag fick hjälp igårkväll och tur är väl det! Mycket tomma kartonger blir det så min kära man har kört skyttetrafik till tippen med dem.


Har inte hunnit fota något av nyheterna men det kommer senare. Bland annat kom det hem "flugskåp", små andra skåp, hyllor, "besticklåda" ( ni vet den där fina med 4 fack som man kan ha till lite av varje), tårtfat, glaskupa med fina slipningar, våningsfat, mycket godsaker, sylter, saft, iste och massor med annat. Även superfina qviltar ( hm, hur stavas det egentligen?) och kuddar. Vita med franska liljan i grått. Bilder kommer senare.




Och nu har jag köpt mig ett nytt olivträd. Få se om jag lyckas bättre med de här! Det andra som jag köpte i höstas tappade ju alla blad och står för tillfället i växthuset men det är ingen vacker syn. Eller vad tycker ni?


Det är den här kala längst fram som ska föreställa ett olivträd. Men det syns att det är lite liv i det , om man kikar riktigt noga så syns det små pyttepytteblad. Sen ser ni vinrankan i bakgrunden. Den hade tagit över hela växthuset så vi klippte ner den rejält, vi visste inte om det blev för mycket men nu är den på gång igen. Det brukar bli mängder med vindruvor på den men tyvärr är de inge goda, de hinner aldrig mogna riktigt...


Nu är det dags för lite kaffe ute i solen innan jag åker ner och öppnar för dagen. Susannas sommarlov har börjat så hon kommer också att jobba!


Ha det nu riktigt bra allihopa och sköt om er så ses vi snart igen!

Kramar från

Carina

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Kicki har verkligen en känsla för detaljer...

Låter som jag måste förslka hinna ta en tur bort till dig ;)

Vi misslyckades också med vårt olivträd, men jag klippte ner den o sedan kom den igen o blev bara än mer fin!

Kramar

Tidsmästarinnan sa...

å vad kul med fint besök och härliga presenter!

Va, ska du få in ett flugskåp, nu får jag hålla ögonen öppna här :-)

Kram på dig och trevlig helg!

Helena Sjögren sa...

Förstår att du har fullt upp nu i din butik . Har ändå en lite utmaning hos mig till dig . Du tar dig an den om du har tid å lust. Ha det gott !

Sara sa...

Vad trevligt med besök som har med sig så fina saker! Ha en fin helg.
Kram Sara

Min Skattkammare sa...

Gomorron Carina!
Vilken otur att vi inte hann se alla nyheterna som strömmar in i mängder, men då hade vi nog inte kunnat besöka toan....hi hi, och sånt är ju livsviktigt! ;o)
Men man vet ju aldrig, det kan bli fler turer, det kändes inte alls så långt. Måste ju prova slottets café också!
Vad roligt att du känner dig nöjd med tavlorna, då det känns bra för mig också! Jag säger som du, blir lite generad av dina fina lovord.....
Nu ska vi packa matsäcken och åka ut på sjön och stanna där hela dagen!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramar Kicki

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina tavlor..hon kan den där Kicki...
Och vad mycket nytt du har fått in..från så många leverantörer !
kan bara föreställa mig hur fint du har det med allt nytt...
Hoppas att du får propp fullt med kunder..
Ha det så bra Kram Anette

Anonym sa...

Vad kul med ett sånt besök. Fina prsenter också. Tavlorna var ju bara för fina.
Visst är det så att allt kommer samtidigt.För att inte tala om just det alla kartonger.Tycker jag tömmer hela tiden.
Mysigt det såg ut i växthuset.
Ha en trevlig helg
kram ewa

Anonym sa...

Men hej igen ...Glömde berätta att jag gjorde rabarberkakan som du hade receptet på och mums vad god den blev.
Ska göra en ny i morgon då vi får gäster den var bara super duper
Tack för det.
kram ewa

Malin sa...

Hallå där...var ett tag sedan...men har inte "kommit bort"...Så härliga tavlor och jag gillar de där lite naivistiska sättet att måla och att pryda runt sig med...Vet é sjutton om jag skulle klara av att omge mig med så mycket fina saker utan att drabbas av habegär...Fast kanske ...jo...man blir mättad och inser att det inte finns utrymme och plats för allt...Vi har loppissaker i mängder nu men har inte kommit till skott med någon som helst försäljning...jag går en lov bland lådorna och kikar på det som kikar upp...fin...men inget åker med in i huset...Maken står för den stora loppishandeln och han verkar samla till något "riktigt stort"...gudar vet vad...han har säkert tänkt...

Kram från Malin

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vackra tavlor, hon kan måla hon.....
Och fullt upp hör jag, massor av nytt att packa upp...trevligt.

Hoppas att du får en härlig söndag!
MiaMaria