onsdag 17 december 2008

I mitt kök...




I lilla fönstret ovanför diskbänken står min ljusängel och sprider lite värme.





En hel del rött har smygit sig in i köket. De nya gardinerna har kommit på plats.

( Jag tog hem en sändning med fina monogramsgardiner till butiken och det bara svischade till så var de slutsålda, hann inte ens få in de i webshopen men dessa la jag beslag på till mig själv )



På det lilla bordet i köket har jag ställt fina burkar och flaskor som jag köpte här i somras.




Tavlan är ny och kommer också från Kicki som målar de mest underbara saker!

Och ser ni "broderiet" på handdukarna? Mina initsialer, C H .






På byrån hänger mitt fina förkläde som jag köpte när vi var till Mormors Hus i höstas.





Lite go´sylt, whiskeylingon, fin som present nu i juletid och även jättegod att använda när man bakar en mjuk pepparkaka, den finns att köpa här


Vitrinskåpet har blivit pyntat med granriskransar ( fuskisar ).



Och en liten stjärna... i skåpet skymtar änglamuggarna.









Igår när jag sprang på stan så hittade jag så fina hjärtformar på Lagerhaus.


Så det fick bli 2 varianter av ischoklad.

...................................................................................................

1 vecka kvar till julafton...

Himmel, vad fort det går!

På fredag har vi extraöppet i Slottsboden

Klicka här för att se våra öppet-tider.

Söndag 21 december är sista dagen för denna säsong som vi har öppet, sen tar vi lite "vintervila" i butiken fram till påsk.

OBS! Webshopen har öppet som vanligt, dygnet runt, året runt!

Ha det så gott allihopa i julstöket och glöm inte bort att stanna upp en liten stund,

dricka lite glögg, ta en pepparkaka och bara njuta!

Kram, Carina

8 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad fint du har det! Gillade speciellt lyktan med en liten låda under.......urmysig! Hjärtformarna var såå söta, Lagerhaus öppnar tyvärr inte förrän efter jul i min närhet....otur!

Ha en bra jul!
Kram Annemari

Vero sa...

Så fint julpyntat du har det.

Formarna var jättesöta. Dem missade jag när jag var på Lagarhaus härom veckan.

Önskar dig en fin dag!

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint du har pyntat till det. Underbart:)
Kram Lallis

Maria sa...

Ser ut som i en heminredningstidning! Gillar särskilt bilden överst, bakom din bloggtext.

/maria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

Du milde tid så mycke vackra saker du visar.
Älskar Kickis saker...ska beställa lite efter jul hade jag tänkt...

kramiz Nilla

Vit Spets sa...

Hej Carina!
Bråda tider är juletider, för Er med butiker :) hoppas iaf att all paket inslagning går bra... så fint med fuskis grankransarna (jag har oxå fuskis) :)

Kul att Du oxå såg filmen, jag var hur lugn som helst när tjejerna var här & filmade...

Lagerhouse har vi faktiskt i stan - kanske skulle dit för att köpa några hjärteformar, dessa var så söta :)

Sköt om dig
Kramis
//Siv

Sjabbig men chic sa...

Allt är fint och allt ätbart ser gott ut. Ljusängeln är underbar!

Kram Lisa

Myownhome sa...

Vilket mysigt kök! :) Det var verkligen fint och såg hemtrevligt ut.

Kram och trevlig helg //Johanna