måndag 4 april 2011

VÅR

Helgen som gått har inte bjudit på så mycket sol, men däremot har det varit

varmt och skönt. Härligt med ljumma vindar som omväxling!


Nu känns det att våren är på gång på allvar. Hittade så fina plantor med

gullviva på Plantagen ( tack för tipset K ) och de får bo i krukor i väntan

på att planteras ut.


Kursiv

Grillsäsongen är igång sedan en vecka tillbaka och nu i helgen kunde vi även

börja använda glasverandan.





Åh, så härligt det är att få duka "ute" ! Men ni ser en skymt av gården och den är inte så rolig just nu. Fortfarande en hel del snöfläckar och det ser allmänt risigt ut.








I butiken är det VÅR, många nya blommor planterades till helgen och

har nu flyttat vidare.


Jättetack till alla som besöker oss, det är så kul att få träffa er alla!





Nu är det ny vecka och nya möjligheter som väntar. Nyss var en lastbil här

och lastade av ett stort paket så jag ska roa mig med att packa upp allt

fint som finns i det. Alltid lika spännande!



Ha en bra start på nya veckan! Vi ses snart igen.


Kramar från Carina






4 kommentarer:

Patricia sa...

Åh gullvivor, det är en favorit, mina i rabatten visar små knölar i backen, så de är på väg upp i alla fall .. =)

Va härligt att kunna börja vara ute på glasverandan .. va skönt!

Kram Patricia

Levindas Värld sa...

Åh va gott med grillat :) Och mysigt att kunna sitta ute på verandan! Så fint du har dukat! Och jag gillar verkligen den där stenaktiga krukan på fat, så fin!

Önskar dig en en härlig vecka!

Polargrevinnan sa...

Vilken mysig blogg jag fann här.
Hittade dig under vårteckenutmaningen.
Vi bor i samma landskap och inte så långt ifrån varandra. Klart att jag ska hälsa på dig någon gång i Slottsboden och kika på vad du packat upp.
På återseende
Kram Viola

Photo by Maria sa...

Våren har kommit och visst är det underbart..
Idag har solen lyst så vackert och det har varit riktigt härligt varmt..

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia