måndag 11 april 2011

Vår hos oss

Nu boar vi in oss mer och mer ute på glasverandan. Vi har tillbringat så

gott som all ledig tid där ute i helgen. Långa mysiga frukostar och sena kvällar

med middag och mängder av tända ljus har det blivit. Att "flytta" ut dit är ett

säkert vårtecken hos oss!


Elvis stortrivs också, han ligger gärna och myser i soffan eller också sitter

han och spanar ut från något av fönstrena.







Flera vårblommor har inhandlats och ranuncel är en av mina favoriter!






Och äntligen är all snö ett minne blott! Den senaste veckan har det sista försvunnit

och jag är gladare än nånsin över det!


När snön smälte så ser man att rabarbern är på gång! Härligt, nu dröjer det

inte så länge innan det är dags för rabarberpaj!






Vi har haft öppet i butiken i helgen och jag har träffat så många glada och

trevliga kunder. Burkarna på bilden finns hos oss med olika texter på

hjärtana.






Inuti är de fyllda med små syrliga karameller. En söt liten present.



Glad vår önskar jag er alla!!!



Fler vårtecken hittar du inne hos Viveca på Humlebacken.



Kramar från Carina




2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mysigt..det är ett vårtecken här hos mig också då vi kan sitta i verandan, men det kan vi inte ännu..och snön ligger kvar också..så det dröjer lite till..
Såå fina saker du har fått in i butiken..
Kraaam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ett uterum står högt på min önskelista, men det finns mycket som står högt på min önskelista=) Det är faktiskt härligt att kunna förlänga säsongen med ett mellanting mellan ute och inne. Kul att få öppna butiken igen. Söta burkar, passande som påskpresenter.

Ha en fin fin vecka!
Kram,
Regina