måndag 9 maj 2011

Sommarvärme






Vilken ljuvlig helg vi har haft! Sol och värme i mängder är inte svårt att vänja sig vid.


Nu är blomlådorna runt huset planterade med sommarblommor. Här ovanför ser

ni mitt lilla köksfönster.







Här skymtar glasverandan och även i år går lådorna i vita toner.


Vit pelargon och snöflinga fick det bli i alla lådor. Jag tycker det vita lyser

upp så fint när skymningen faller på kvällarna.







Lite pyssel är det förstås med att bubba lådorna in och ut på kvällar och morgnar,

för än kan nätterna bli kalla. Men det är det värt för att få glädjas åt dem på dagarna!








Körsbärsträden blommar för fullt.









Och har ni sett? Jag fick en sån stor fin jordgubbsampel av mina kära föräldrar.
Översållad med blommor och bär. I helgen har flera "gubbar" mognat och det är
så mysigt att plocka av dem.







Idag packar jag min lilla väska och ger mig ut på äventyr så nu blir det några
dagars uppehåll här på bloggen.



Butiken är öppen som vanligt onsdag och torsdag 12 - 16







Helgen avslutades som vanligt med en god paj och den här gången fick det

bli en jordgubbspaj ( dock inte från mina egna bär )


Ha det så gott nu så ses vi på fredag igen!


Kramar från Carina


















1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tack för dina fina bilder! Ja, jag håller med dig vita pelargoner lyser upp fint! Jag har däremot köpt rosa i år! Ha det så trevligt på din lilla tripp! Vi ska åka på en lite längre tripp, mån-mån, flyger ikväll till Alicante! Hoppas jag sedan hinner besöka din fina butik!!
kram
Birgitta