tisdag 31 maj 2011

Solmys






Förberedelserna inför helgens stora tävlingar här i Strömsholm pågår för fullt,

och igår glömde jag alldeles bort att det var vårfinal i vårteckensutmaningen!


Klicka här så ser du övriga deltagare.



Men idag njuter Elvis och jag av en ledig dag med sol och värme, härligt!







Det här är mys tycker Elvis!








Och jag med för den delen, men jag har inte ro att vara still lika länge.

Men jag njuter för fullt av att strosa runt i trädgården, rensa bort lite ogräs här

och vattna lite där...










En och annan kaffestund i solen blir det också förstås!

Från och med imorgon, onsdag 1 juni har vi öppet i butiken alla veckans dagar!



Och självklart är ni varmt välkomna!!!







Min midsommarros ( eller finska ros, eller vad den heter? ) är full med knoppar

och nu börjar de slå ut! Lycka!!!

Jag har stora problem med blogger, men har förstått att det är flera som har likadant.


När jag gör inlägg blir det STORA mellanrum mellan raderna och jag kan inte


kommentera inne hos flera av er! Hoppas det blir bättre snart!


Ha nu en riktigt skön dag, det tänker Elvis och jag ha!


Kramar från Carina













2 kommentarer:

rosenälvorna sa...

I dag har du med två av mina favoriter i livet, en vovsing (min är ju en westie och heter Elsa) och en ros, fina bilder//Christina

Mirja sa...

Hej! Om man översätter namnet på rosen direkt från finskan så heter den Midsommarros. För på finska heter den Juhannusruusu.