fredag 19 augusti 2011

Äpplen och blåbär










Här ser ni lite mer av det som packades upp i veckan. Vita muggar med hjärtan, de

har varit slut ett tag men nu har vi fyllt på lagret igen! De kom även hem i en härlig

turkos färg, sååå snygg! Och ser ni skålen där till höger?

En jättefin skål på fot med vågad kant. Fin att servera godaste efterrätten ur,

eller som karamellskål? Eller som på bilden, fylld med vatten, några blommor och ett

flytljus.


Självklart har jag även testat de nya pajformarna som kom hem!


Sensommarens första äppelpaj i den vita hjärtformen serverades tillsammans med vaniljvisp.


Hm, nu kom jag på något... vaniljvispen borde förstås ha varit i den fina skålen

med vågad kant!





I den ljungfärgade hjärtformen fick det bli en blåbärspaj.

De övriga här hemma ställer mer än gärna upp och provsmakar det jag provbakar.







Nu önskar jag er alla en riktigt skön helg fylld med glädje!



Här fortsätter solen skina till min stora glädje, trots alla prognoser om regn.


Nu väntar en sen frukost ute i solen innan det är dags att ta itu med dagen.


Ha det gott!


Kramar från Carina






1 kommentar:

rosenälvorna sa...

Pajformen ännu trevligare fylld förståss!! Christina