måndag 1 augusti 2011

Utflykt



Hej på er allihopa! Hoppas ni har det bra och njuter av sommaren underbara

dagar! Och kvällar med för den delen! Nu märks det att mörkret kommer smygandes

lite sakta och då frossar vi i ännu mera ljus och lyktor!


Jag har haft några dagars ledighet och käre mannen och jag passade på att

se oss om litegrann.





Första stoppet på resan blev hos rara Kicki - Min Skattkammare.


Ingen riktig sommar utan ett besök hos henne! Hos Kicki finns det mycket

fint att kika på. Underbara tavlor bland annat!



Kursiv


Ljuvlig pergola som väcker "vill ha" - känslor!





Och i hennes " kalaskiosk" kan man handla smarrig fika!

Lite smått o gott fick förstås följa med mig hem i påsar, men inget jag kan visa

än för några av sakerna ska bli presenter till kära vänner.









På små vägar for vi sedan vidare till Vintrosa och Tant Grön,

en härlig handelsträdgård och butik med inredningsartiklar och lite kläder.







Inspirerande miljö!







Det fanns mycket fint att kika på, många detaljer.

Ett mysigt café fanns också, men vi var fortfarande så mätta efter

fikat hos Kicki så vi fick stå över det.







Nästa stopp blev några mil bort men det berättar jag mer om en annan dag.


Nu är ljusen tända ute på verandan och jag ska slå mig ner en stund med ett

glas gott vin och mysa en stund innan John Blund kommer.



Ha det bäst!


Kramar från Carina

















Inga kommentarer: