fredag 23 september 2011

Nyheter





De senaste dagarna har det kommit hem mycket nytt till butiken från flera olika


leverantörer. Massor med fint!




Igår packade jag upp sååå mycket snygga smycken från VÅGA, men de glömde jag


alldeles bort att fotografera.




Ljuslyktorna och skålen på bilden låg i en av de andra kartongerna och fick


genast mitt hjärta att smälta. Och nog behövde jag väl några extra lyktor hemma?




De är så himla söta med sin lilla dekoration på kanten med "stenar och silver",


och bra pris är det också, 35:- st. Matchande skål, 59.- st.










Mina tjejer älskar Chai Latte och när vi nu hittade chai latte-syrap på mässan så


var det givet! Nu har de testat och det fick högsta poäng.


Mysigt att kunna göra sin egen chai latte och krypa upp i soffan med en pläd


en höstkväll!




De fina lattemuggarna finns förstås också hos oss i butiken och likaså brickan.







Enkelt att göra, skummad mjölk och en skvätt syrap i botten ( ungefär som när


man blandar saft, lite beroende på hur starkt man vill ha det ).


Pudra med lite kanel eller kardemumma. Mums!



Syrapen finns att köpa hos oss i butiken, ( 69:- ).












Mera nya godsaker har kommit upp på hyllorna. Fylld choklad och riktigt god


fudge med smak av typ Baileys eller whiskey. Fina presenter!





Idag ska jag fortsätta med att packa upp flera kartonger. I en av lådorna finns
det fina gardiner, stolsfodral, kuddar, plädar och annat smått o gott.




En pall med varor från Miljögården väntas också under dagen. Spännande!
Vad ska du göra?






På söndag har vi öppet i butiken mellan 12 - 16




Har du vägarna förbi så är du förstås VARMT VÄLKOMMEN!!!




Önskar er en riktigt mysig hösthelg fylld av glädje och skratt!




Kramar från Carina














2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oh, vad mycket fint du visar! Håller med dig om att ljuslyktorna är så fina och lyktor vill man ha fler av! Du är alltid så inspirerande och positiv i dina inlägg. Ha en toppenhelg du också!
Kram
Birgitta

Päivi sa...

Jag har nu provat din gudomligt goda kaka!!!! Den ska jag bjuda på flera gånger, tack för receptet!!