fredag 20 april 2012

Mera pastell



Det trillar in så mycket fint till oss i butiken nu och vi har fullt upp med att plocka

upp och göra plats för det nya. Underbara trasmattor kom hem i förra veckan och

de har gett upphov till många glada miner! Som tur är har jag tagit hem ett helt

gäng ( och även lagt in en ny extra beställning ) för de är väldigt poppis!


Härliga pastellfärger!





De finns i 2 storlekar, 65 cm x 120 cm och 80 cm x 175 cm till riktigt bra pris.



En ligger och väntar på att få flytta in i vår hall, vill bara städa av först!






Ljuvliga doftpåsar som är som ett vackert litet smycke har också kommit hem,

de sprider en behaglig väldoft av ros eller lavendel runt omkring sig.





Och fredagsfikat är framdukat, bara att slå sig ner!






Hihi, nej just det här fikat är nog ingen höjdare, det är bara "ögongodis" i butiken

och är ganska stenhårt vid det här laget!


Ljuvlig rosmugg är nyhemkommen ( 49:- ) och likaså de vackra små

glasassietterna och små porslinsskedarna ( perfekta till flingsaltet eller små

marmeladburkar mm ). ( Assietterna kostar 25:- st o skedarna 12:- st ).




Idag ignorerar jag vädret, ( just nu snöar det nämligen ute! ) och gör mig

istället redo för en biltur. Idag väntas en träff med goa bloggvänner.


Ha en alldeles underbar vårhelg ( trots vädret ) och ta vara på dagen!

Kramar från Carina







4 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Åh, min romantiska ådra tycker om det rosa/grön/vita!
Det ger också en känsla av sommar mitt i snöyran!

Jag ska åka till den stora staden och strosa på loppisar. Känns som en rolig sysselsättning en dag som denna.
Så är det ju fredag...ser fram emot god mat, ett glas vin och tid för prat i lugn och ro till kvällen!

Allt gott till dig!
Kram
Birgitta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint bjuder du på.Ha en mysig fredag.Kram Rita ♥

Sallys hus sa...

Godmorgon!
tack för en underbar dag igår!
En massa välbehövlig energi fick jag..;)
Vilka underbara mattor! Jag är svag för trasmattor...tycker de passar hos oss...;)
I sommar ska allt en picknick vid Strömsholm planeras in..
Ha en härlig lördag nu!
Kram Katarina

Vitspets sa...

Vilken fin trasmatta ...
Kram karina