onsdag 4 april 2012

Söta saker



Nu står den på disken i butiken och jag blir glad varje gång jag ser den!

Jag menar förstås karamellställningen som jag berättade om förut och som jag

efter år av letande äntligen fann!


Butiken är fylld med mängder av godsaker nu och det passar väl bra inför påsk?





Häxvrål, fruktstång och marmelad...

Jag är barnsligt förtjust i marmelad och den här är himmelskt god. Till helgen

hoppas jag vi hinner få nykokt marmelad i strut, en riktig höjdare!






Igår var Ampan till oss och levererade mera gottigt, bland annat små presentpåsar

med tryfflar som bara smälter i munnen.





Och så de goda doppklubborna förstås! Mörk eller ljus choklad som doppas i

varm mjölk eller kaffe, mums.







Ännu en leverans med godsaker anlände och vi packade upp den efterfrågade

chokladen med whiskey- och cointreaufyllning på hyllorna igen.





Och vad sägs om en Latte Caramel?






Nu kan du blanda din egen goda kaffedrink!





Ja, idag blev det ett sött inlägg. Hm, det kanske är längtan efter sötsaker

som visar sig här på bloggen nu när jag försöker undvika det söta? Jag är en

riktig sockerråtta och den senaste tiden har jag undvikit att stoppa i mig

söta saker, men nu stundar påsken och då slinker det nog ner en och annan

godbit.


Ni har väl inte missat att vi har öppet alla dagar nu i påsk?


Kika in här för att se våra öppettider. På påskafton och påskdagen öppnar vi redan

kl 10 ( i samband med Konst o kulturrundan )



Ha det så gott nu! Vi ses snart igen!


Påskkramar från Carina















4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Mums så mycket gott.. Jag skall ju med försöka undvika dessa godsaker men jag lyckas inget vidare.. =( Måste skärpa till mig, att det skall vara så svårt..

Ställningen till dina godsaker är ljuvlig..

Ha nu en fin onsdag..

Kram Mia

Sallys hus sa...

Hej vännen!

ja det var verkligen ett sött inlägg..;)
En sån där fin karamellställning står på min önskelista också..;)

Jag försöker också undvika sött...så det var ju väldigt bra att maken kom hem med 3 kilo choklad från Cloetta fabriken...suck...
Jaja...det är ju påsk!!
Ha det underbart nu...;)
Kram Katarina

rosenälvorna sa...

Hej, OJ! vad du frestar mig idag occh jag som tokbantar ;) Kram Christina

Unknown sa...

k5s68a3y14 v8v95f5z31 e2d05p5o37 k5e60n9d88 i2p87v1q45 z8e20j4s52