tisdag 10 april 2012

Påskhelgen



Jag sitter här i köket med ett stort leende i hela ansiktet och jag känner mig

så glad och tacksam över helgen som varit!


Tusen tack till alla er som besökte oss i helgen!


Konst och kulturrundan, www.konstokultur.se som var för första gången blev

verkligen en succé! Inte ens i min vildaste fantasi ( och den är vild ska ni veta ) hade

jag vågat hoppas på så många besökare. Jag har hört av flera andra deltagare att

de också hade full fart och det glädjer mig!





Jag missade helt att det var måndag och vårteckensutmaning igår, men innan jag

åkte ner och öppnade butiken för dagen så trollade jag ihop årets första

rabarberkaka!






Trevliga gäster väntades på måndagskvällen och då bjöds det på rabarberkaka.







Men det var inte rabarber från trädgården... den har precis tittat upp ur jorden.

Hittade dem när jag var på Ica Maxi och helghandlade och de bara slank ner i

kundvagnen.




Fortfarande finns det lite kvar på påskens gottebord och har ni sett den söta duken?


Goa väninnan E har sytt den till mig, hon vet att jag är lite

småtokig i pasteller och jag är så glad för den!


Ja, den här helgen har varit intensiv men som tur är har käre mannen varit

ledig och hållit ställningarna här hemma. Och för er som undrar så kom de nya

sofforna och fåtöljerna på plats i fredags! Bilder kommer senare.


Mattias ( näst äldsta sonen ) fick nyckeln till sin "nya" lägenhet i torsdags och våra

andra soffor fick flytta hem till honom. En riktig drömlägenhet i mina ögon!

Den ligger i ett av husen i närheten av slottet och huset byggdes 1641 så det finns en

hel del historia i det huset.

......................


Nej, nu är det dags att ta itu med dagen. Snart öppnar jag för dagen och vi

kanske ses?


Ikväll ska jag hälsa på hos er andra!


Ha det gott, vi ses snart igen!


Kramar från Carina












1 kommentar:

Vitspets sa...

Härliga bilder vännen ...
Kram Karina och spöket