fredag 1 juni 2012

5 årsjubileum


Fredag idag och nu är vi redan inne i sommarmånaden JUNI!

Lite grått och småkyligt hos oss idag och det betyder massor med tända ljus, fredagsmys i uterummet och ikväll blir det nog en bit rabarberpaj, dagen till ära.

Nu har vi fyllt på lagren med den populära keramiken igen! Pajformar ( den på bilden ),
gratängformar, små grytor, hjärtformar mm. Finns i pastellfärger ( grön, rosa o turkos ),
samt i vitt och blått.
(Pajform 89:-, stor gratängform 169:-, hjärtformar 25:- o 30:-, små grytor 45:-,
portionsformar 50:-)


Men innan det är dags för fredagsmys är det en hel del att fixa med  inför vårt 

5 årsjubileum



Ännu en ljuslykta med broderad text, det är kul med dessa lyktor för det finns många
olika texter att välja mellan.

................................

Ja, tiden går fort när man har roligt!  Och nu har vi redan haft vår älskade butik i 5 år!
Självklart vill vi fira detta med något kul och vi kommer att ha flera olika

specialpriser

på utvalda varor ( gäller 2 och 3 juni kl 12 - 16 )


(hm, lyckas inte vända bilden åt rätt håll... )

30%  rabatt på dessa fina tunikor

samt 30% rabatt mammelucker
(  Jättesnygga, finns i svart och vitt)




20% rabatt på smycken från VÅGA

Dessutom får alla som köper ett halsband eller armband från vårens VÅGA kollektion
ett par örhängen i GÅVA , värde 119:-
( gäller så långt lagret räcker )



En bukett lupiner till er alla som tittar in här!

Så härligt det är nu med allt som blommar och jag frossar verkligen i buketter med
blommor!  Det står små och stora buketter lite överallt här hemma så nu får jag nytta
av alla kannor och vaser som trängs i skåpen!



Närbild på den fina kannan som åter finns i lager!
En söt fjäril pryder ena sidan ( 175:- hos oss i Slottsboden )



 Sent igår kväll varvade jag ner med att baka en rabarberpaj och nu finns den klar
till fredagsmyset. Jag hittade ett "gammalt"  recept som jag inte tror jag testat förut men om
den smakar bra så delar jag gärna med mig av receptet till er!

Från och med imorgon har vi även SOMMARÖPPET  i butiken
ALLA dagar i veckan!

Varmt välkomna!!!

Ha nu en supermysig helg, njut av att sommaren är här ( även om det inte är så somrigt
hos oss just idag... ) och ta hand om er!

Kramar i massor från Carina


1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt med 5-årsjubileum!!! Tiden går fort när man har roligt, heter det=) Fina saker du har fått in i butiken!!! Jag ska gör årets första rabarberpaj ikväll lagom till finalen i Let's dance.

Önskar dig en fin fredag!
Kram,
Regina