onsdag 13 juni 2012

Sommarfärg


Turkos är en härlig färg som gör mig glad!  Jag har alltid tyckt om turkosa klädesplagg, men
nu smyger det sig gärna in i iredningen också.

Idag blir det några bilder från butiken, här syns ljuvliga lattemuggar i turkos ( 75:- ) och en fin
löpare i samma färg ( 85:- ).



 Gratängformen som blivit en av våra storsäljare ( 169:- ) finns förstås i turkos,  lutad mot väggen står en pajform i turkos ( 89:- )  och så de fina små grytorna ( 45:- st ) som är så kul att 
använda i matlagningen.
Och en påse tivolipuffar ( machmallows ) i härliga pastellfärger!



 Här syns pajformen lite bättre, så fin med den vågade kanten.



Och små hjärtformade portionsformar ( också ugnsfasta förstås ) á 30:- st


Smycken i den härliga sommarfärgen finns också. Här är en kulkedja ( 149:- ) från VÅGA samt
en söt berlock från samma ställe ( 59:- )



Nya smycken från Pearls for girls packades upp i förra veckan och även där finns några
godbitar i turkos. Långt turkost band med stort "silvrigt" hjärta ( 249:- ) och ett fint armband
i turkos med ett litet strasshjärta ( 149:- )



Vi har gjort många strutar som är fyllda med smarriga chokladpraliner och några av dem
går i turkosa toner. Fina små sommarpresenter!

.......................

Idag strålar solen från en blå himmel och jag hoppas på en fin sommardag.
Jag sitter i uterummet med en mugg kaffe och laptopen i knät, fåglarna kvittrar och 
allt känns underbart!

Hoppas ni också njuter av sommaren!

Kramar från Carina

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina saker du visar och visst är turkos en underbar färg, speciellt på sommaren. Turkosa smycken och kläder till solkysst hy är vackert;-)

Önskar dig en fortsatt solig dag!
Kram,
Regina

Vitspets sa...

Du har så mycket fint ...
Kram Karina

Vit Hortensia sa...

Åh, måste ta mig till Slottsboden o titta! Så fint med turkost!

Köpte en tunn turkos tunika och fodrade vita linnebyxor för en löjligt liten penning på loppis igår. Idag fyndade jag bomullstoppar på rea på Lindex, i mörkare turkos,att ha under tunikan.

Skulle behöva ett halsband som passar...jag fyller ju år snart...kan ju ge maken ett tips :-)

Ses!
Birgitta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så läckert med turkost,Ha det gott Vännen.Kram Rita ♥