tisdag 19 juni 2012

Frukoststund


Morgonpromenaden är avklarad och nu är det frukost på "balkongen".

Flera kartonger väntar på att sprättas och packas upp men jag har redan tjuvkikat i några
av dem och hittade ljuvlig keramik!  Mugg och assiett med vackert rosmönster!
Och ser ni så fint de matchar till våra fina krukor som finns i butiken?

( roskruka 75:- st, jag återkommer med pris på kopp o assiett när jag packat upp resten idag,
men jag vet att de inte alls är farligt dyra )


Härligt stor mugg som rymmer mycket kaffe och god att dricka ur eftersom inte kanten är
så tjock. Stor och fin assiett som även kan användas till kakfat.




Som tur är har vi fyllt på lagret ordentligt för dessa kommer att bli poppis!
Några stycken ska genast få flytta hem till oss för nya muggar är alltid kul.



 Ja, löftet jag gav igår om att inte baka någon mer rabarberpaj sprack redan till kvällen...

Vi fick finbesök från Dalarna och självklart fick det bli en paj till kvällsfikat!

Planteringskopp 99:-, hjärtformad pajform 189:- och så den fina glasskålen på fot á 249:-

Snart är det dags att åka ner och öppna butiken för dagen och fortsätta sprätta
kartonger, det gömmer sig mycket mera fint i dem!

Vad ska du göra idag?

Kramar från Carina





1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Du hade det mysigt på balkongen....och jag var till tandläkaren...vi kunde ha bytt :-)

Fast det gick bra hos "tandis". Han är snäll min tandläkare. Har gått hos honom i 30 år nu så han känner mig...och mina tänder. Som vanligt suckade han o sa -"Dig kommer jag aldrig att bli rik på"

Nä...och jag behövde inte gräva alltför djupt i plånboken när jag skulle betala. Unnade mig en loppisrunda. Mycket roligare!!

Ha det så gott!
Kram Birgitta