fredag 24 augusti 2012

Härliga fredag


Fredag morgon och solen strålar - härligt!

Jag är ledig idag, men ni vet hur det är med en "ledig" dag, då är det mer än någonsin
som ska hinnas med!

Bilderna jag visar idag är från kalaset i onsdags kväll hemma hos Linnéa och hennes pojkvän.
Hon fick så mycket fint, bland annat  många fina blommor att pyssla om.



Ljuvlig hortensia i hennes favvofärg rosa.


Mycket gott bjöds det på!


Tur att jag tog en långpromenad på morgonen men jag borde nog ha varit
ledig hela dagen och promenerat med tanke på allt gott som serverades -  och jag
ville ju så gärna smaka på allt, hihi.


Och gott var det!


Cheesecake med jordgubbar och kiwi...


...eller cheesecake med hallon och blåbär? Det var inte lätt att välja.

................

Jag måste visa något fint hon fick som extrapresent, något jag "hittade" när jag
var till Birgitta och hennes nyöppnade " Butik Vitt och Brett"  i måndags


Visst är den fin?  Tyvärr blev bilden lite suddig, jag hade lite för bråttom att fota
innan vi skulle iväg.


Så söt text som passade bra till födelsedagen bland annat.

Sött litet hjärta hänger som dekoration ( med en liten tyngd på baksidan )

................

Jag hittade lite mer  hos Birgitta och hennes butik som fick följa med hem till mig,
men det får ni se en annan dag. 

Nu är det bäst att ta itu med dagen och alla 100tals saker jag vill hinna med.

Butiken är förstås öppen som vanligt 12 - 16
( alla dagar i augusti )

Och vet ni, jag har fyllt på med ännu mera REAsmycken. Innan jag gick hem igår så duttade
jag röda prickar ( betyder HALVA PRISET ) på ännu fler fina smycken!

Ha en superduperskön helg och ta hand om er!

Kramar från Carina 





3 kommentarer:

Vitspets sa...

Hej vännen !
Önskar dig en trevlig helg
Kram Karina

Vit Hortensia sa...

Hahaha...superduper var precis det ord jag använde om dig nyss! Skrev ett litet svar på din senaste kommentar där.
Verkar som om det är fler än du i er familj som gillar att göra läckra bakverk!...så fräscht gott det ser ut!
Jag ska jobba i morgon också, sen hoppas jag att vi har ork att sanera vårt hus...det behövs!
KRAM
Birgitta

Sallys hus sa...

Hallå där!

men himmel så mycket gott...ja där var det inte lätt att hålla igen..;)
Tur att man inte går på kalas varje dag.

Vilken underbar stol!!
Texten var verkligen jätte fin.
Ha en mysig kväll!
kram Katarina