måndag 13 augusti 2012

Sommarutflykt


Ännu en härlig sommarhelg till ända och nu väntar en ny vecka fylld med nya möjligheter!

Vi har haft full fart hos oss i butiken, många glada kunder som har besökt oss
och jag har även hunnit med en ledig lördag. Den tog jag väl tillvara, tidigt på lördagsmorgonen
åkte käre mannen och jag iväg på en utflykt.

Solen strålade och det var ett perfekt utflyktsväder!


Ett av målen under dagen var att besöka en av våra "nya" leverantörer, Lokgården i Leksand.

Åh, vilket mysigt ställe!!!


En härlig mix av gammalt och nytt...


...tillsammans med Lenas vackra alster!

En mysig butik som varmt rekommenderas!!!

........................

Vi hade underbar dag och hann med så mycket kul. Det blev ett besök inne i Leksand,
vi var i Tällberg och åt lunch, vi stannade på många små mysiga ställen och så blev det
förstås en tur till Nusnäs och vi kikade på dalahästtillverkning. En tripp till Mora blev det också,
Cykel-Vasan var precis slut när vi kom och vi strosade runt och såg oss omkring.
Kvällen avslutades på en mysig restaurang i Rättvik med utsikt över Siljan.
En helt underbar dag!



Vad jag inte hade räknat med var alla loppisar efter vägen, och kanske var det just därför jag
gjorde så många fina fynd?

Kom hem med en fullastad bil  av godbitar men de visar jag  i ett eget inlägg senare.

Nu är det bäst att ta itu med dagen, den här veckan är fylld med många
skojsigheter och förhoppningsvis får vi lite höstnyheter till butiken nu i början av veckan!

Ha det gott. Vi ses snart.

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lokgården har jag aldrig hört talas om, kanske ett ställe att lägga till på listan över Smultronställen? Det låter som ni haft en underbar utflykt, vacker bild över Siljans blanka vatten.

Åh vad spännande det ska bli att se dina loppisfynd=)

Ha en fin ny vecka du också!
Kram,
Regina

Photo by Maria sa...

Vilken mysig ledig lördag du/ni fick =)
Ser ut som ett fantastiskt mysigt ställe..

Ha nu en fin start på nya veckan..

Kram Mia

Vitspets sa...

Vilken härlig lördag ...
Kram Karina