onsdag 24 oktober 2012

Höst i vardagsrummet


Idag bjuder jag er på några bilder från vårt vardagsrum, men jag saknar
ljuset när jag fotograferar...

Efter sommaren så ville jag "hösta" till det lite mer härinne och jag började med
att sätta upp linnefärgade gardiner. I dessa fönster fick det bli hissgardiner och det känns
skoj för här har jag alltid haft längder. Och när inte längderna hängde i vägen kunde jag
ju passa på att lyfta in månborden som tidigare har stått ute på glasverandan.



De stora hjärtbågarna i fönstret med murgröna har jag beställt hos Birgitta i hennes
butik Vitt och brett.


Änglavingarna i trä kom upp på väggen igen efter att ha stått undanställda ett tag
och dessa älskar jag!


De fina linnekuddarna har Birgitta också gjort och dem har jag köpt hos henne i butiken.


I det här fönstret fick det bli längder och till vänster på bild är det en dörr ut till glasverandan
och där sitter också en längd.


På skänken ser det ut så här just nu...


Och på "fuskspisen" så här...

Massor med ljus och det gillas!


Som vanligt plockas och ändras det hela tiden, men det är ju det som är så kul!

Jag har "murrat" till det ännu mer i soffan, bruna plädar och "brunrandiga" pälskuddar
har tillkommit men lyckades inte få till någon bra bild. Förresten, vet jag inte riktigt om jag
är nöjd heller... Ska visa er en annan dag.


Ännu en pall med JUL har kommit till oss och väntar på att packas upp.

I helgen smyger vi fram julen hos oss så ni är varmt välkomna och känna på
lite julstämning.
Extraöppet på lördag 11 - 15
Söndagsöppet som vanligt  12 - 16

Men självklart finns jag på plats både idag och imorgon och hälsar er välkomna!!!
( onsdag 14 - 18, torsdag 11- 15 )

Och glöm inte att "gilla" oss på facebook, länk finns i vår högerspalt.
Just nu pågår en utlottning, läs mer på facebooks inlägget från i fredags den 19 okt.
Glöm inte att "dela" och lämna en hälsning så jag vet att just Du deltar.

Ha en alldeles underbar höstdag!

Kramar från Carina









7 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Enhetligt och jättefint!!...men förmågan att inreda med stil har du haft så länge jag har känt dig!

Saknar också ljuset när jag ska fota. Vår kamera är av det enklare slaget och ibland blir det för blåa kort, ibland för rosa, eller för gula...tråkigt! Skulle vara roligt med en bra kamera...och en fotokurs!

Ha en jättebra dag i butiken.
Kram!
Birgitta

Photo by Maria sa...

Så mycket snyggt du visar från ert hem.. Änglavingarna hade ju gärna fått flytta hit =)

Kram Mia

Blåbärs och smultronstället sa...

Du har en mysig blogg och ett mysigt hem. Vad fint det blev att ställa månborden vid fönstren:-)
Vad roligt det måste vara att ha en egen butik, jag har en liten enskild firma (Drömmar & Ting)där vi syr, målar m.m. på beställning, men en butik är en dröm:-)
Kram kram Susanne

Sallys hus sa...

Hej lilla gumman!

men åååå så fint du har det...å reeeent...huuuuu du skulle se hur det ser ut hos mig..:(
Vad fint det blev med månborden och du har ju verkligen gjort precis rätt....
Jag menar...på hösten brukar man ju murra till det o hänga upp mörkare gardiner...längder o kappor....fast det är precis tvärt om man borde göra... ta bort längderna så att man får in mer ljus.
åååå va kul med en stoooor pall jul....;)
Kram Katarina

Amelija Holm sa...

vart kan man köpa vingarna ? :)

Amelija Holm sa...

vart kan man köpa vingarna ? :)

Amelija Holm sa...

vart kan man köpa vingarna ? :)